Две големи корпорации - Sony и Honda - обявиха своето съвместно предприятие, имащо за цел да доставя първокласни електрически превозни средства с възможности за автономно шофиране. Поставените срокове са в доста близко бъдеще - би трябвало първите бройки да се появят през 2026 година в САЩ, а няколко месеца по-късно - и в Япония. Съвместното предприятие на конгломерата за хардуер, софтуер и развлечения Sony и автомобилния производител Honda за производството на това, което компаниите обещават да бъде изключително интелигентно превозно средство, перфектно демонстрира посоката на автомобилната индустрия днес. Тъй като софтуерно дефинираното превозно средство преминава отвъд производителността на автомобила, той вече не е само за транспорт, но и за забавление и производителите на автомобили се борят да вдигнат залога. Повечето от тях осъзнават, че важни вече не са конските сили и скъпите материали, вложени в изработката на елементите, а наличните функционалности и технологии. По-рано тази седмица BMW обяви партньорството си с AirConsole, което ще позволи на производителят да въведе игри в автомобилите си. Volvo пък работи за интегрирането на Google Home и YouTube в своите автомобили.
Стартирането на съвместното предприятие идва няколко месеца след като Sony и Honda подписаха споразумение за съвместно предприятие за създаване на новата софтуерно ориентирана „технологична компания за мобилност“, наречена просто Sony Honda Mobility Inc. (SHM). Предприятието ще започне да приема предварителни поръчки за първия си продукт през първата половина на 2025 г. и ще започне да продава изцяло онлайн преди края на същата година. Новото EV, което първоначално ще се произвежда във фабриката на Honda в Северна Америка, ще бъде разработено с възможности за автоматизирано шофиране от ниво 3 при ограничени условия и с усъвършенствани системи за подпомагане на водача от ниво 2, които могат да се справят със ситуации, толкова сложни, колкото градското шофиране. Според SAE ниво 3 на автономност означава, че автомобилът може да шофира в определени ситуации като задръствания при включени автоматизирани функции, но човешкият водач трябва да поеме управлението, когато системата го поиска. От Sony се очаква да предостави сензорите и технологиите за автономните възможности, както и целия друг софтуер, от базирани в облак услуги до развлечения, на които се надяваме шофьорите да могат да се насладят още по-добре, тъй като не се налага действително да управляват автомобила през цялото време.
Снимки: Unsplash
Виж още: Автомобилите на BMW вече идват с мобилни игри в купето