След месеци обещания Volkswagen най-после представи официално състезателния си електромобил за Пайкс Пийк. Целта на автомобила е да счупи рекорда за изкачване на легендарния връх с електрическа кола. Произведението VW I.D. R Pikes Peak трябва да даде време, по-кратко от 8 минути и 57 секунди. Начинът да го направи ще е прецизно изчисление на съотношението мощност-тегло.

Актуалният рекордьор е Drive eO PP100, който има впечатляващите 1596 к.с. Претендентът на VW е далеч по-маломощен с едва 680 к.с., но предимството му в аеродинамиката е значително. С времето от 2.25 секунди за ускорение до 100 км/ч Volkswagen твърди, че колата е по-бърза от болид от Formula 1. Това е особено важно за Пайкс Пийк, където ускорението между завоите е много по-важно от максималната скорост. Освен това I.D. R е с около 70 кг по-лек от съперника си, което е сериозна разлика при подобен тип съревнования.

Освен това колата на VW може да генерира около 20% от необходимата електрическа енергия, за да се качи до върха само от енергията при спиране. Това е позволило на компанията да съкрати още теглото на колата, инсталирайки по-малки батерии.

Опитът за подобряване на рекорда ще се случи на 24 юни тази година. Разбира се, представянето на претендента зависи от безупречното състояние на колата и добрата кондиция на пилота. Също така атмосферните условия трябва да са перфектни. Ако всички обстоятелства се стекат благоприятно за екипа, това ще бъде огромна крачка за електромобилите.

Ако VW постигне заветната цел, ще има много научени уроци и добит опит, с които да атакува рекорда в класа без ограничения. Там рекордът се държи от великия Себастиен Льоб и неговото модифицирано Peugeot 208. Времето, което французинът даде през 2013 година, е малко под 8 минути и 14 секунди. Най-голямата разлика все още идва от теглото и от факта, че има много да се работи по олекотяването на електромобилите. Работата на VW ни навежда на мисълта, че се работи активно по въпроса.