Това е вечният проблем на всички шофьори: нещо постоянно не е наред с автомобила им, посещенията на сервиза са чести, а сметките - големи. Резултатът понякога не е точно какъвто сме очаквали и цялата история се започва отначало. Би трябвало нещата да стоят по друг начин за автомобилите от по-висок клас, но повечето компании предлагат единствено ежегодна профилактика за определено време и нищо повече. Ето защо Porsche решиха да се откроят от тълпата и разработи “виртуален двойник”, който да предсказва и идентифицира изискванията за обслужване въз основа на индивидуалния стил на шофиране.
Алгоритмите обработват и анализират данни, получени от определени автомобилни сензори и системи, и се опитват да предвидят неизправности, преди да се случат. Доколко това ще зарадва механиците, не е ясно, но определено би спестило средства за ремонт, понеже проблемът ще е предварително ясен. Очаква се Porsche да представят “виртуалния двойник” след 2022 г., но добрата новина е, че полевите тестове вече са започнали. Около половината от собствениците на Taycan са се включили доброволно в проучване, при което анонимно да бъде следено въздушното окачване за ускорение на каросерията. Ако колата премине определени прагове, превозното средство сигнализира на водача, че може да се наложи да посети сервиз. Ако резултатите са задоволителни, от Porsche предвиждат алгоритмите да съдействат дори при безупречно работещ автомобил. Всеки собственик ще разполага с дигитален запис, който би могъл дори да предложи точна продажна цена за употребяван автомобил, което ще улесни потенциалните купувачи. Въз основа на тези данни могат дори да бъдат предлагани удължени гаранции, което определено е едно голямо предимство.
Снимки: Porsche
Виж още: Електрическото Porsche Taycan изпревари иконата 911 по продажби тази година