През 2023 г. броят на пътуващите с електрически велосипеди нарасна до невиждани досега нива. Но въпреки това увеличаване, а може би и заради него през тази година нарасна и броят на ограниченията и забраните, наложени на тези превозни средства. Ето един поглед назад към някои от най-известните забрани и какво е довело до тях.

По-рано тази година Ню Йорк обяви предстояща забрана за продажба на електрически велосипеди, които нямат батерии, отговарящи на изискванията на UL. На компаниите беше даден шестмесечен гратисен период, след което забраната влезе в сила преди няколко месеца.

Основният проблем беше, че няколко опасни пожара са започнали в сгради в Ню Йорк, някои от които са се превърнали в смъртоносни, след като лошо конструирани батерии за електрически велосипеди са се запалили.

В отговор на това много водещи производители на електрически велосипеди като Rad Power Bikes пуснаха в продажба батерии, отговарящи на изискванията на UL, като по този начин гарантираха, че техните модели все още ще могат да се продават в града.

Когато парижани отидоха до урните, за да гласуват на референдум за забрана на споделените електрически скутери, резултатите бяха доста едностранчиви. Според докладите около 90% от гласовете са били в полза на забраната на споделените електрически скутери, въпреки че изключително ниската избирателна активност означава, че около 7% от регистрираните гласоподаватели са гласували "за".

Независимо от малкия брой гласове споделените електронни скутери бяха забранени в града.

Интересно е обаче, че това не беше краят на историята. В рамките на една година броят на споделените електрически велосипеди без докинг станция нарасна над два пъти в сравнение с нивата, наблюдавани преди забраната на споделените електрически скутери.

Велосипедите и другите двуколесни превозни средства винаги са били популярен начин за придвижване из Burning Man. Всъщност, след като автомобилите са забранени, велосипедите може би отстъпват само на ходенето пеша като предпочитан начин на придвижване.

Ограничението на скоростта е 5 мили в час (8 км/ч) около целия пустинен лагер, който по време на фестивала се разраства и приютява десетки хиляди хора. Въпреки това водачите на електрически велосипеди са критикувани за това, че карат много по-бързо, като често изненадват посетителите на фестивала и понякога предизвикват сблъсъци.

Организаторите на Burning Man, които обикновено избягват пълните забрани в рамките на своята политика на радикално приобщаване, тази година предприеха драматичната стъпка да предупредят предварително участниците, че ако поведението на електронните велосипеди не се подобри, те ще бъдат добавени в забранителния списък. Вероятно става въпрос за няколко проблемни индивида, които са развалили всичко, но все пак това подчертава значението на безопасното каране около пешеходци.

Накрая, тази есен, когато студентите се завърнаха в кампуса, много колежи и университети в САЩ обявиха, че електронните велосипеди и скутери не са добре дошли обратно с тях.

Снимка: Unsplash

Виж още: Услуга за здравни съвети с изкуствен интелект ще се появи в iOS през 2024 г.