По време на конференцията за компютърна графика SIGGRAPH 2015 бяха представени интересни нови технологии за по-прецизна и реалистична симулация на човешко тяло.

Системата за моделиране Dyna се фокусира върху симулация на деформацията на меки тъкани по време на движение. За създаването на реалистично подскачане и огъване на тъканите са използвани общо 40 000 сканирани изображения на 10 човека с различна структура на тялото. Информацията от техните движения е наложена върху дигитални модели и анализирана за създаването на обща формула. Алгоритъмът за симулация на тъкани е базиран на човешка физика, но може да се прилага на персонажи със сходна структура на тялото, например елфи, тролове и джуджета.

Друга вълнуваща новина за бъдещето на гейминг и видео индустрията е демото на симулация на разтягане на кожа. Детайлното представяне на човешко лице, което можете да видите във второто видео, е създадено от Университета в Южна Калифорния в съвместна работа с Имперския колеж в Лондон. Текстурата на човешката кожа се променя в зависимост от това колко опъната е тя. Този ефект е симулиран със замъгляване и изостряне на изображението, използвано за повърхността на кожата.

Прочетете още за спиращия дъха реализъм в модерния гейминг тук.