Една от най-сериозните (и последни останали на хартия в интерес на истината) гейм медиии в света - култовите GameInformer разкриха подробности относно мартенското си издание. Неговият основен фокус ще е поредното, трето по ред продължение на играта Battlefield.
Създадена от шведското студио EA Digital Illusions CE, Battlefield поредицата е явление в света на екшъните от първо лице. С първата си поява през 2002г. тя промени представите на всички FPS фенове по отношение мащабите и вида на мултиплея, въвеждайки огромни игрални карти и опция за управление на десетки различни наземни и въздушни бойни единици в рамките на онлайн сраженията.
Последните две Battlefield заглавия - Bad Company и Bad Company 2 са и сред основните конкуренти на известната милитъри шутуър поредица Call of Duty на Activision.
Един от основните технологични козове на Battlefield първото издание на Bad Company до момента е уникалният Frostbite енджин, разработен от DICE. Той предлага редица уникални опции и специални ефекти като например HDR Audio технология, позволяваща динамично настройване на различните типове звуци в играта, благодарение на което играчите чуват ясно важни звуци като например гласови команди, дори върху фона на многократно по-силни шумове като например взривове и изстрели. Енджина включа и комплексна система за моделиране на разрушения наречена Destruction 1.0, позволяваща разрушаването на множество различни обекти в игралният свят. Това предполага много и разнообразни геймплейни тактики - например когато врага се е окопал в определена сграда тя да бъде взривена.
С поредната, трета част на франчайза, наречена за сега само Battlefield 3, DICE обещават редица технологични подобрения, обединени в новата версия на Frostbite 2.0 енджина. Неговите възможности за пръв път бяха демонстрирани в рамките на изложението SIGGRAPH 2010. По думите на създателите му, Frostbite 2.0 ще се възползва напълно от всички предимства на актуалният DirectX 11 графичен интерфейс, както и 64 битовата обработка на информация. Енджина няма включва поддръжка за DirectX 9 и съответно игрите разработени с него няма да могат да работят под Windows XP.
В задаващият се през следващият месец мартенски брой GameInformer обещават куп нови подробности не само за новият енджин, но (което е далеч по интересно) и за самата игра.