Класическата аркадна игра Q*bert на Atari има нов властелин и това е изкуствен интелект, който успя да я победи, използвайки неподозирана досега пролука.
По метода проба-грешка AI програмата е установила грешка в кода на играта, която позволява изкарването на огромен брой точки. До момента нито един човек, играл на Q*bert, не е постигал победа по този начин.
Програмата е създадена от учени от Университета на Фрайбург, Германия, и се учи по метода на машинното обучение. Учените я наричат “еволюционен алгоритъм”, защото програмата генерира множество алгоритми, след което наблюдава кои се представят най-добре и ги променя по малко, търсейки още по-ефективни резултати. Видеоигрите са особено популярни сред изследователите на изкуствен интелект, защото те са самодостатъчни светове, в които успехът (висок точков резултат) и провалът (загубата на играта) се изчисляват лесно.
Това помага за прецизирането на AI програмите, защото тези, които изкарват най-много точки и губят най-малко, вероятно са по-добри “учeници”.