Със заглавия като това наистина е трудно да обориш твърдението, че порочната схема на микротранзакциите не върши работа.
За 2017 г. гейм гигантът Activision Blizzard има приходи от 4 милиарда долара от такива плащания на ентусиазирани геймъри. Това са почти 50 процента от приходите на компанията за периода януари-декември 2017 г.
Два милиарда от тях идват от мобилната компания King и нейните free-to-play игри, сред които все още популярната Candy Crush. Останалите 2 милиарда долара се разпределят между игри като Call of Duty, Destiny, Overwatch и World of Warcraft.
Разбирайки какви огромни приходи отиват в хазната на издателя, човек неволно би се запитал дали не би било приятно да видим промени в монетизацията на DLC моделите на някои игри. Например защо да не се премахне Season Pass или пък картите за Call of Duty да са безплатни? Надали, но човек може да мечтае.