И тази година в Steam бяха пуснати много игри. Според данните на платформата Gamalytic, от 1 януари 2025 г. в магазина на Valve са пуснати близо 13 000 игри, като по-голямата част от тях са отишли направо в историята, за да бъдат забравени завинаги.
Gamalytic редовно актуализира данните си, но тези конкретни постижения и прагове бяха отбелязани наскоро в социалните медии от Артур Смиаровски, създател на поредната ролева игра Soulash и нейното значително по-популярно продължение Soulash 2. Към днешна дата Steam е отчел около 12 732 игри, пуснати на пазара през 2025 г.
Важно е да се отбележи, че Gamalytic използва относително пасивна „методология за оценка“, тъй като не може да събере много информация без подходящ достъп до данните на Valve. В самооценка Gamalytic казва: „За отделни игри нашите тестове показаха, че 77% от оценките са с грешка в рамките на 30%, а 98% са с грешка в рамките на 50%“, като допълнително твърди, че „на агрегирано ниво оценките са с точност 99%“.
По-популярните и активно играни заглавия предоставят повече данни, с които да се работи, и често официални отчети, с които да се сравняват, което води до по-точни оценки. Предупрежденията включват по-голямо отклонение за по-малките и безплатни игри (които със сигурност са много от най-малко печелившите игри в Steam), неточни оценки за продажбите на Steam пакетни оферти и потенциални бъгове.
Въпреки това, обемът на отчетените игри с ниски продажби, оценени въз основа на множество данни, говори за тихите маси от пренебрегнати игри в Steam. Те предлагат по-малко данни за оценки, което води до по-голямо отклонение, но с други думи, те имат по-малко данни по някаква причина. И дори ако приемем 50% грешка, 50% от много малко все пак е много малко.
„8% от изданията са реализирали приходи над 100 000 долара“, каза Смиаровски, позовавайки се на данни на Gamalytic. „40% не са възвърнали разходите си от 100 долара за издаване.“ Смиаровски се позовава на таксата от 100 долара за директно подаване на продукт в Steam, която не подлежи на възстановяване, но се възвръща, след като играта (приложението) достигне 1000 долара коригирани брутни приходи.
Графика, споделена от Смиаровски, която изглежда е ексклузивна за премиум версиите на Gamalytic, показва, че 30% от игрите с най-ниски приходи са реализирали средно едва 37 долара брутен приход.
Свободно достъпните части от данните за 2025 г. сочат, че 8388 (или 65,9%) от изданията на Steam през 2025 г. са реализирали приходи под 1000 долара. 47,4% се оценяват на по-малко от 100 продадени копия, а 28% – между 100 и 1000 копия.
Разбира се, напълно безплатните игри без вътрешна или допълнителна монетизация (като DLC тип „Подкрепете разработчика“) няма да донесат никакви приходи и тези данни не трябва да се приемат за абсолютна истина. Но огромният брой на почти незабелязани игри, пуснати в Steam, в сравнение с огромния годишен обем на магазина, остава интересен страничен ефект от по-отворената култура на разработчиците на PC игри, в която много хора пускат любителски игри в Steam чисто за забавление, без да очакват да реализират печалба.
Снимка: Unsplash