Един от основните проблеми на симулацията на виртуална реалност е прилошаването. Разминаването между информацията, поета от отделните сетивни органи, обърква мозъка, което често води до повръщане и световъртеж. С времето ефектът намалява и геймърите свикват, но това не е достатъчно за обикновените потребители, които биха се отказали от аксесоари като Oculus Rift само след едно подобно изживяване.

Нейт Мичъл от Oculus споделя, че екипът работи усилено по справяне с проблема, но все още няма ясни идеи. Подробно проучване установява, че прилошаването при навлизане във виртуална реалност е породено най-вече от резки движения, най-вече пропадане. Ефектът е обратен на прилошаването в превозни средства: докато пасажерите се движат, но не виждат ясно промяната в перспективата, временно пребиваващите във виртуалния свят я наблюдават, но остават неподвижни.
Смятате ли, че световъртежът ще се окаже фатален проблем за Oculus Rift? А знаете ли, че Джон Кармак вече е част от екипа на Oculus?