Нова информация от кулоарите на гейм индустрията разкрива повече подробности около слабото представяне на стрийминг платформата Stadia. По-рано този месец Google обяви, че повече няма да разработва ексклузивни игри за Stadia, и затваря собственото си студио, преди то да е създало дори едно заглавие. Сега се оказва, че този ход е бил неизбежен, тъй като нищо в плановете около Stadia не се е развивало правилно.
От една страна, разходите по привличането на игри за Stadia са били огромни. Google е платила десетки милиони долари, за да си осигури Red Dead Redemption 2 за платформата. Освен това технологията е била в доста ранна фаза и технически несъвършена – нещо, което е очевидно от разминаванията между отделните версии на Stadia цяла година по-късно. В резултат екипът зад Stadia е искал услугата да стартира в бета-версия, така както направиха това Microsoft xCloud и Amazon Luna, за да не будят прекалени очаквания у геймърите.
За съжаление инвестициите в Stadia са били обречени, тъй като реалността е донесла съвсем различни цифри както за месечните активни играчи, така и за продажбите на контролера за услугата. Разминаванията са в стотици хиляди, а Google и до ден днешен не разкрива никакви точни цифри за потребителите на платформата.
Накрая на бял свят излизат имената на няколко прекратени Stadia игри, станали жертва на провала. Сред тях са мултиплейър екшън ексклузив на име Frontier, продължение на Journey to the Savage Planet и ексклузивна игра от легендарния дизайнер Хидео Коджимa.
Снимка: Google
Виж още: Сензацията Genshin Impact гони половин милиард долара приходи за 2 месеца