Ок от вчера играта вече е официално на пазара – поне що се отнася до конзолните й версии. За РС варианта ще трябва да почакаме още малко до първата седмица на месец юни (по точно 04.06.).
За сметка на това почитателите на най-старата игрална платформа вероятно ще бъдат възнаградени за търпението си с факта, че РС порта на играта ще изглежда поне една идея по-добре от Xbox 360 и PS3 версиите и ще използва до 6 от наличните процесорни ядра (в случай, че сте от малкото щастливци които ги притежават), за да разгърне максимално потенциала си. Друг е въпроса, че по всяка вероятност отново ще идва в комплект с драконовската система за копирайт протекция на Ubi, която за краткото време на съществуването си успя да си спечели огромна маса ожесточени противници и честно казано – нито един фен.
Все пак лично аз не смятам, че шантавите решения на „Големите глави” по върховете в UbiSoft следва да принизяват труда и старанията на невероятно талантливия екип на прословутото монреалско студио, което възроди Принца от пепелта, даде ни три прекрасни и една малко противоречива (част 4) игри по темата, а междувременно успя да ни зарадва и с доста оригиналния Assassin’s Creed.
Лично аз за момента мога да споделя преки впечатления единствено от PSP версията, която горещо препоръчвам на всеки притежател на мобилната конзола на Sony. Тя се оказа доста приятна изненада за мен – като почитател на оригиналния Принц на Персия, тъй като доста плътно следва добрата му стара сайд-скролър концепция, разбира се съответно обновена и осъвременена с всички интересни и забавни хрумвания от новия триизмерен вариант на Ubi.
Що се отнася до „голямата” РС/Xbox 360/PS3 версия – до момента отзивите за нея са доста добри (8/10 от IGN). Визията която предлага играта е значително подобрена спрямо Two Thrones (последната „истинска” игра за Принца от новата серия). Forgotten Sands използва модифицирана версия на Assassin’s Creed енджина, което смятам е достатъчно висока атестация за качество. Отделно в тази си част Принца се завръща към корените си – отново фокуса на историята са Пясъците на времето, а геймплея е издържан в познатата динамично – акробатична формула на оригиналния Sands of Time.
Отделно – играта НЕ Е поредния movie tie in и макар да излиза успоредно с едноименния филм на Джери Брукхаймър, не се покрива с него нито сюжетно нито концептуално.