PS5 Pro е официална. След месеци на изтичане на информация Sony най-сетне обяви по-мощната конзола PS5 по време на специална техническа презентация. Марк Сърни, водещият архитект на конзолата PS5, заяви, че PS5 Pro подобрява оригиналната конзола по три основни начина: по-голям графичен процесор, усъвършенствано трасиране на лъчи и персонализирано увеличаване на мащаба, управлявано от изкуствен интелект.

PS5 Pro ще бъде пусната на пазара на 7 ноември на цена от 799 евро и изглежда подобно на тънката версия на PS5 - точно както подсказваха последните изтичания на информация. Тя има три ивици отстрани и не се предлага с дисково устройство. Ще можете да закупите отделно 4K Blu-ray дисково устройство и допълнителни капаци за конзолата.

„Това е най-мощната конзола, която някога сме създавали“, казва Сърни. Според него хардуерните подобрения вътре ще доведат до 45% по-бързо рендиране и трябва да подобрят детайлността на някои игри и честотата на кадрите. Една от ключовите причини за PS5 Pro е да се позволи на играчите на PS5 Pro да не се налага да избират режимите за производителност пред тези за вярност. „Играчите избират производителността в около три четвърти от случаите“, казва той.

Sony е усъвършенствала графичния процесор в PS5 Pro с 67% повече изчислителни единици в сравнение с текущата конзола PS5, а паметта му е с 28% по-бърза. Всичко това води до 45% по-бързо рендиране на игрите и възможност за подобряване на честотата на кадрите в заглавията, без да се налага да се губи визуална достоверност.

Тази допълнителна мощност би трябвало да подобри и игрите с трасиране на лъчи, като Sony предполага, че разработчиците ще могат да позволят „лъчите да се хвърлят с двойна, а понякога и с тройна скорост спрямо настоящата конзола PS5“.

PS5 Pro включва и новата функция PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) на Sony, задвижвана от изкуствен интелект, която по същество представлява техника за увеличаване на мащаба, подобна на DLSS на Nvidia или FSR на AMD, за подобряване на честотата на кадрите и качеството на изображението в игрите за PlayStation. Това персонализирано повишаване на резолюцията на PSSR е предназначено да замени съществуващата в дадена игра временна anti-aliasing или upsampling опция.

Снимка: Unsplash

Виж още: Нов ИИ модел се научи как да симулира Super Mario Bros. от видеозаписи