На конференцията GDC 2009 беше представена първата по рода си мрежова услуга от типа Game-as-a-Services. Тя се нарича OnLive и освобождава потребителите от нуждата да инсталират дадена игра на компютъра си, за да я играят.

OnLive ще предлага възможност за игра, като самите развлекателни приложения ще бъдат инсталирани на отдалечен сървър, а до екрана на геймъра ще бъде доставяна картина във видеоформат. Командите, които той ще осъществява, също ще се изпращат към сървъра, който на практика ще обработва цялата информация, свързана с процеса на игра.

Услугата е подходяща за геймъри, които искат да изпробват най-новите заглавия, но не разполагат с мощен компютър. За целта те просто трябва да закупят устройство, обезпечаващо преноса на картина до телевизионния екран. Освен другите предимства, концепцията ще спомогне и за намаляване използването на пиратски игри.

Тагове: