Играчите изпитват облекчение, когато техният персонаж в играта умре. Това се посочва в резултатите от изследване на насилието в игрите, проведено от финландски учени и публикувано от блога Kotaku.com.

Авторите на проучването наблюдавали психофизиологичното състояние на 36 млади хора на възраст от 17 до 24 години, докато играли James Bond 007: NightFire. Получените резултати те сравнили със състоянието на играчите, които се състезавали в Super Monkey Ball II.

Въз основа на наблюденията на реакциите на геймърите изследователите установили, че раняването или убийството на противника не създава чувство на радост, а напротив поражда безпокойство и отрицателни емоции. В същото време собствената смърт в играта предизвиква по-скоро положителни емоции, съобщава електронното издание ЛентаРу.

Освен това е изяснено, че честата игра не прави геймърите безчувствени към насилието.

Тагове:
Още от Play