Новият режим за пестене на енергия на PS5 може да е нещо повече от просто пестене на енергия. YouTube каналът Moore’s Law Is Dead разговаря с разработчици, които го виждат като начин да подготвят заглавия за идващата според слуховете преносима PS6. Намаляването на резолюцията на игрите е един от начините да се постигне приемлива производителност на устройството. Въпреки това, не всички разработчици считат тази оптимизация за приоритет.
Moore’s Law Is Dead твърди, че е видял имейли от Sony, изпратени до няколко студия. Водещият на канала също така е разговарял с разработчици, някои от които описват компанията като все по-раздразнена. PlayStation подразделението сега спешно се опитва да убеди повече производители на игри да приемат инициативата за по-ниска консумация на енергия.
Вместо да ограничава честотата на кадрите под 60 fps, японският гигант в областта на игрите предпочита игрите за PS5 да се изпълняват при по-ниски разделителни способности. YouTube каналът смята, че това е доказателство, че фокусът му е върху преносимата конзола PS6 с кодово име Canis. На преносимо устройство купувачите могат да приемат естествена разделителна способност 1080p, както при Nintendo Switch 2. Увеличаването на разделителната способност може да подобри качеството на изображението, но неравномерните 30 fps често са по-малко желателни.
Друго искане от Sony е разработчиците да оптимизират още повече използването на CPU в своите заглавия. Изтеклите информации показват, че Canis разполага с четири мощни Zen 6 ядра и две Zen 6 ядра с по-ниска мощност, предназначени за операционната система. Макар чипът да се сравнява благоприятно с хардуера на PS5, ограниченията на мощността на преносимото устройство все още представляват предизвикателство. За да помогне на програмистите, PlayStation препоръчва утилитката Razor. Софтуерът може да идентифицира пречките в CPU и да помогне с оптимизацията.
Бъдещата преносима PlayStation конзола вероятно ще предлага обратна съвместимост с повечето игри за PS5. Все пак, ако разработчиците не актуализират своите заглавия, производителността може да пострада. Както посочва каналът, някои студия може да не съществуват вече, когато настъпи датата на излизане на преносимата конзола PS6.
Moore’s Law Is Dead е убеден в намерението на режима за пестене на енергия на PS5. Той заключава, че опцията е ранен тест „за подготовка на поддръжката на портативната PS6 конзола преди пускането ѝ на пазара“. Въпреки това, без официално съобщение от Sony за Canis, феновете все още се надяват, че качеството на игрите няма да пострада междувременно.
Снимка: Pexels
Виж още: Цената на iPhone Air се срина наполовина, 1ТВ моделът губи най-много