В късните часове снощи Valve представи прототип на своя игрален контролер, с който ще работи конзолата Steam Box.
Несъмнено компанията разбуни духовете в игралната индустрия, след като по-рано тази седмица обяви, че ще пусне собствена операционна система (Steam OS)! Заявката на американската компания за видеоигри е да улесни максимално достъпа до развлекателен софтуер и да ви предложи изцяло ново изживяване пред телевизора в хола.
„Дадохме си сметка, че нашите цели изискват нов вид технология - тази, която може да запълни празнината между бюрото в стаята ви и хола, и то без да правим компромиси с качеството. Ние прекарахме една година в експериментиране на нови варианти на контролера и сега вярваме, че сме достигнали до нещо, което си заслужава да споделим и тестваме с вас.“
Различен вид гейм контролер с двоен тракпад
Устройството разполага с два кръгли тракпада, които реагират на натиск, както и сензорен екран в средата. Дизайнът наподобява този на Xbox One и PS4, но приликите свършват дотук.
От компанията твърдят, че новият контролер дава възможност за по-добра точност, отколкото традиционните геймпадове, което го прави по-добра алтернатива на комбинацията мишка-клавиатура за PC жанровете: стратегии и шутъри от първо лице. От Valve казват, че контролерът е проектиран да работи с целия игрален каталог на Steam. Той е почти същият като този, който ще бъде включен като част от Steam Machines бета хардуера, където 300 тестери ще го изпробват по-късно тази година. Valve е работила по дизайна на контролера през цялата изминаваща година.
Отлична производителност
Функциите на контролера, които Valve нарича "ново поколение на суперточни вибрации при докосване", са благодарение на използваните двойни линейни резонансни стимулатори. "Това са малки, но силни електромагнити, свързани към всеки тракпад", казват от Valve. "Те са в състояние да реагират на широк диапазон от сила и вибрации, което позволява по-прецизен контрол на честота, амплитуда и посока на движение." Физическата им природа дори може да им позволи да бъдат използвани и като високоговорители! Все пак звукът се предава чрез вибрации, нали?
Бутони и сензорен екран с висока резолюция
Контролерът разполага с общо 16 бутона, като от Valve казват, че половината могат да бъдат достигнати, без да вдигате палците си. Бутоните също така са и симетрични, което прави контролера удобен както за лява, така и за дясна ръка.
В средата се намира сензорният екран, който, подобно на тракпадите, служи и като клик бутон. (Бета-версията на контролера няма да включва сензорен екран и за разлика от финалната няма да е безжичен.). Той е проектиран така, че да не е нужно да гледате надолу към него, когато поискате да го докоснете. Може би не е изненадващо и че за игрова конзола, базирана на Linux, контролерът сам по себе си е проектиран като отворено устройство, което може да хаквате на воля. "Steam контролерът е проектиран от самото си начало да бъде отворен за хакване", споделят от Valve.
Откритост от Valve
Компанията заяви, че ще създаде инструмент, с който да "позволи на потребителите да участват във всички аспекти на създаването - от промишления дизайн до електрониката". За разработчиците ще бъде осигурено API още на същия ден, когато бета-единиците бъдат изпратени на тестерите.
Интересът на Valve към създаването на свой собствен игрови контролер не е нов. По-рано тази година от компанията бе уволнен Джери Елсуърт, хардуерен хакер, който, наред с другите проекти, е работил и върху изграждането на бъдещия контролер. В миналото Valve са експериментирали и с биотехнологии, които включват измерване на потните жлези на играча и движенията на очите. Прототип на хитовия Portal 2 е имал версия, в която движенията в играта са можели да бъдат контролирани само с помощта на очите!
Харесва ли ви иновативният Steam контролер? Споделете мнението си с нас в коментарите долу.