Доцентът от Университета на Южна Каролина Дмитрий Уилямс обясни публично защо видеоигрите не се ползват с голяма популярност сред представителите на някои социални и възрастови групи.
Както пише списание New Scientist, ученият е провел изследване по темата заедно със свои колеги от университетите в щатите Охайо, Индиана, както и Вирджиния. Изводите от работата са, че в игрите са представени прекалено малко герои от женски пол, деца и чернокожи.
Учените са избрали 150 гейм проекта за деветте най-популярни игрови платформи: персонален компютър, както и конзолите PlayStation, PlayStation 2, Xbox, Xbox 360, GameCube, Game Boy Advance, DS и PSP. В рамките на изследването участващите геймъри са играли по 30 минути на всяка игра.
Според доцент Уилямс 85% от героите в игрите са мъже, което е значително повече от дела на мъжете в истинския живот - 51% в САЩ. Освен това 3.5% от персонажите са малки деца, докато именно това е най-голямата аудитория на гейм компаниите. Чернокожи пък сред главните герои на игрите почти няма, което е проблем при привличането на подрастващите сред тази етническа група.