Излизат повече игри от всякога. Само през 2024 г. в Steam бяха добавени над 18 000 отделни оферти в разделите на онлайн магазина. Списъкът ни със забележителни октомврийски издания достигна 55 и имаше още десетки игри, които можехме да включим. Добре е, че с толкова наводнен пазар, средностатистическият геймър също купува тонове игри... или така може да си мислите. Всъщност те не го правят.

Ново проучване на Circana установява, че по-голямата част от играчите в САЩ купуват само две игри годишно или по-малко.

Тази любопитна информация беше споделена от ръководителя на гейминг изследванията на фирмата Мат Пискатела. В предстоящия доклад на групата за бъдещето на игрите за последното тримесечие респондентите бяха попитани колко често купуват нови игри. Огромна трета казват, че дори не купуват по една годишно. Само 4% купуват повече от една игра на месец. Купихте ли Hollow Knight: Silksong и Borderlands 4 през септември? Поздравления: вие сте статистическо изключение.

Пискатела представи данните в контекста на скорошното покачване на цените на абонаментната услуга Game Pass. Докато повечето играчи почти не купуват игри, малка част от тях харчат много.

„Хипер ентусиазираните, нечувствителни към цената играчи наистина поддържат нещата, особено в пространството на игрите, които не са безплатни“, пише той. Можем да си представим това като група, която ще купи всяка игра от най-очаквания си списък, независимо от всичко. Всъщност, те дори може да купят специалното издание на играта, което е по-скъпо.

Можете да видите това в последните финансови данни за гейминг компании като Sony. Въпреки забавянето на приемането на конзолите, те продължават да печелят повече от съществуващата част от феновете. Докато някои хора купуват Switch 2, PlayStation 5 или Xbox Series X/S и купуват само няколко игри за тях, други са доволни да продължават да добавят към изоставащите си игри – нишова концепция, толкова чужда на средностатистическия геймър, колкото е гардеробът на Criterion за повечето хора, абонирани за Netflix.

Често мислим за игрите като, общо взето, равномерно разделени и хомогенни. Вземаме средния играч и си представяме цяла аудитория, съставена от него, за разлика от пазара, дефиниран от много различни групи играчи с уникални навици, вкусове и концепции за хобито си. Лесно е също така да се разбере защо гейминг студиата са станали толкова мнителни по отношение на прозорците за пускане на пазара. Ако мнозинството от хората ще купуват само няколко игри за годината, най-добре е да не се изправите срещу Call of Duty, Madden или следващата Grand Theft Auto.

Снимка: Unsplash

Виж още: Летящите лодки на Candela ще свързват островния рай на Тайланд и ще го пазят от замърсяване

 

Още от Play