Наскоро в Тексас се състоя 30-тата конференция Conference on Human Factors in Computing Systems. Съвсем неизненадващо, главна роля в нея се падна на компанията Microsoft. От там представиха пет съвършено нови идеи в областта на взаимодействието между човек и компютър - започвайки от проекционна технология, акустична технология и стигайки до използването на човешкото тяло като антена, приемаща електромагнитни вълни от околната среда.

Ето повече подробности за всяка от петте технологии.

 

Humantenna

Представете си нещо от рода на сензора Kinect, с изключение на една подробност - за да работи Humantenna, просто не е нужен никакъв Kinect. Необходимо е потребителят да носи на гърба си раница със специални чувствителни елементи, които измерват съпротивлението и електричеството, възникващо между различните точки на тялото. Чрез измененията в тези параметри системата определя жестовете, движенията и позата на човека. Ако се питате откъде се получава електричеството, течащо по човешкото тяло - от въздействието на електромагнитното излъчване от осветителните тела, електрическите проводници и други електронни устройства. Трябва да се отбележи, че разработката засега е на ниво прототип и затова габаритите все още не са достатъчно малки, за да бъде използването й максимално удобно. Това обаче в най-скоро време ще бъде коригирано.

 

 

 

LightGuide

Това е технология, която се явява нещо като цифров обучител - чрез нея лесно и бързо може да се научите как да използвате например определена вещ, как да свирите на музикален инструмент, как да работите с някаква машина и т.н. LightGuide използва проектор и датчици за движение, чрез които „ученикът" бива инструктиран в интерактивен режим. Какво точно трябва да направи и как да премества, да кажем, ръката си, той бива напътстван с помощта на различни проектирани върху кожата му подсказки. Така той научава какви са най-правилните действия, които трябва да извършва, за да постигне целта си.

 

 

SoundWave

Отново ще споменем прословутия Kinect. В случая обаче става дума за негов аналог, но базиран на звукови вълни. От Microsoft Research предлагат вместо да се вгражда Kinect в компютър, таблет или смартфон, да се използват тонколонките и микрофона на тези устройства. Как точно? Чрез SoundWave говорителите биват заставени да възпроизвеждат ултразвукови вълни, които не са доловими с човешко ухо, а микрофонът улавя отразения звук от ръцете и пръстите на потребителя. Програмата използва т.нар. Доплеров ефект (промяната на приеманата честота или дължина на вълната), за да установи с точност движението на ръцете, посоката на движение, разстоянието, размерите и други характеристики на обектите, попадащи в „акустичното полезрение" на системата.

 

 

 

LCD Dual View

Ако работите с относително евтин монитор, то вие със сигурност знаете от собствен опит как се променят цветът и яркостта на изображението, ако го погледнете от по-голям ъгъл. Представителите на Microsoft Research са използвали тази особеност за възпроизвеждането на две различни изображения върху един и същи монитор. Принципът на работа на тази технология засега остава необяснен в детайли, но според официалната информация се използва технология от рода на „пространствено мултиплексиране на цветовете на пиксела". Използвайки този интересен метод, може да бъдат създадени редица интересни вещи, позволяващи разглеждането на триизмерни изображения без специални очила.

 

 

MirageTable

Това е технология, която комбинира технологията на проследяване на движения и жестове и проследяването на погледа на потребителя заедно с проектор и триизмерен екран. С помощта на тази технология се реализират динамични и реалистични действия с обекти във виртуална триизмерна среда. В нея можете също да движите главата и очите си, за да наблюдавате околното пространство.

 

 

 

Тагове: