След няколко години на разработване компанията DARPA успешно завърши тестовете на самолет, който е с най-странната конструкция от всички подобни концепции в последно време. X-Plane спада към самолетите с вертикално излитане и кацане, като използва изцяло електрически двигатели. Според разработчиците техният самолет се явява „нова дума в авиационната техника“.

В началото на 2016 година DARPA сключи договор с компанията Aurora Flight Sciences, която показа ред иновации, които имат огромен потенциал за използване в реалните летателни апарати. X-Plane е снабден с 24 електрически ротора, 18 от които са разположени на крилата, а шест - в предната част на машината. Двете крила за завъртат нагоре при вертикално излитане, а при полета се връщат в обичайното си хоризонтално положение. По време на тестовете успешно са изпробвани различни нововъведения, в това число системи за управление на полета, механизми за крилата, както и 3D принтирани детайли от специална пластмаса, която DARPA използва за общо намаляване на теглото на конструкцията.

След успеха на тестовите полети DARPA пристъпва към разработване на сериен самолет, който ще носи официалното име XV-24A. За разлика от прототипа XV-24A ще получи и хибриден турбовитлов двигател, който е по-мощен и надежден от електрическия. Най-големият проблем, който предстои да бъде решен, е постоянната скорост при натоварване от 40% и общо тегло на самолета от 5450 кг. Според конструкторите тя трябва да е не по-малко от 556 км/ч, защото в противен случай използването на самолета просто ще бъде нерентабилно.