Това, което виждаме в начина, по който са представени жените в холивудското кино, е доста праволинейно: мъжките образи говорят повече от женските, мъжките образи говорят повече за постиженията и амбициите си, докато женските най-вече използват емоционален език. Филмите след 1929 година рядко минават теста на Бехдел – тест, който проверява дали в дадена художествена творба присъства разговор между жени, в който те обсъждат нещо различно от мъжете. Днес имаме още по-ясен поглед в начина на изобразяване на жени в киното – чрез изкуствения интелект StoryFit. Според неговия анализ жените винаги са представени като много учтиви и любезни, състрадателни, но не и волеви. Героините пък са доста еднообразни и нямат толкова широк набор от качества и характери, колкото мъжете.

Изкуственият интелект е анализирал 2000 филмови сценария и 25 000 герои между 1930 и 2018 година. С помощта на машинно обучение, анализ на чувствата и на естествения език StoryFit представя нещо като обобщение на това, какви предразсъдъци като жените има още в Холивуд. Открито е, че 80% от женските образи са с мек и приятен характер спрямо 27% от мъжките. Образи като Рей от Междузвездни войни: Последните джедаи“, които не са с толкова мек характер, са по-скоро аутсайдери сред женските образи в Холивуд. StoryFit  анализира и номинациите от наградите Оскар тази година – само в 4% от сцените в номинираните филми, включващи жени, са обсъждали нещо различно от мъжете във филма.