Започва разследване на катастрофа на Tesla Model S, която по време на инцидент е била в автономен режим. Според разследващите е възможно да е настъпила грешка в софтуера на електрическия автомобил. За щастие шофьорът - 28-годишна жена - се е измъкнал само със счупен глезен, но предвид снимките на катастрофата нещата е можело да бъдат много по-сериозни. Тя е шофирала с над 90 км/ч и е гледала телефона си, без да държи ръце на волана, докато колата се е движела в режим автопилот. Автомобилът ѝ се забива в задницата на пожарна кола на червен светофар. Не е ясно дали разследването е започнато поради факта, че колата е била на автопилот, или причината е друга.
От полицията в Юта, където се е случил инцидентът, казват, че жената не е спазвала правилата за безопасност в автопилот, в които се упоменава ръцете да не се махат често от волана и да не се ползва телефон по време на каране. От Tesla отказват коментар на разследването, но излязоха с изявление, че „на шофьорите непрекъснато се напомня да държат ръце на волана и да контролират автомобила постоянно“. Илон Мъск от своя страна критикува медиите за отразяването на инцидента с думите, че те некоректно се фокусират върху сензацията от подобни катастрофи; той задава и въпроса защо обикновените катастрофи в ежедневието не се отразяват толкова подробно. В Twitter обаче той призна, че има какво да се подобри в модела с автопилотен режим.
It’s super messed up that a Tesla crash resulting in a broken ankle is front page news and the ~40,000 people who died in US auto accidents alone in past year get almost no coverage https://t.co/6gD8MzD6VU
— Elon Musk (@elonmusk) May 14, 2018
В миналото Мъск е казвал, че автопилотът в Tesla по-скоро помага да се намалят инцидентите и спасява животи. До момента има трима загинали, използвали тази функция, но причината като заключение винаги е тяхно невнимание и злоупотреба с нея. „Това произтича от неразбирането за какво служи функцията автопилот“, казва Мъск.