Последните няколко седмици определено не са лесни за социалните мрежи. The Wall Street Journal публикуваха част от изтекла вътрешна комуникация на Facebook, а в опит да защити компанията, изпълнителният директор на Instagram Adam Mosseri сравни социалните мрежи с... автомобили. На въпрос относно негативните ефекти, които социалните платформи оказват върху своите потребители, той отговори, че както броят на жертвите при пътни инциденти не омаловажава съществуването на автомобилите, то социалните медии не могат да бъдат нападани за влошаването на живота на част от своите потребители. Разбира се, водещият на интервюто Peter Kafka на свой ред посочи, че за разлика от автомобилите, социалните мрежи не са подлагани на постоянно регулиране на безопасността. Един от изтеклите вътрешни слайдове на Facebook за 2019 г. гласи: „Ние влошаваме проблемите с образа на тялото за едно на три момичета в тийнейджърска възраст“, а друг гласи: „Тийнейджърите обвиняват Instagram за увеличаването на процента на тревожност и депресия“.
С напредването на технологиите и присъствието на инфлуенсърите в почти всеки аспект от ежедневието се очаква, че този тип проблеми само ще се задълбочават. Ето защо някои компании предлагат доста иновативен подход и създават виртуални човешки модели. При тях няма никакви притеснения, скандали за поверителност, не са ограничавани от противоепидемични мерки, местоположение или часова зона. Точно поради тази причина се появява и Rozy - моделът, създадена от Sidus Studio X, която завинаги ще остане на 22 години. От декември миналата година тя поддържа активно онлайн присъствие, а през юли дори се появява в реклама на Shinhan Life Insurance. Според изпълнителния директор на Sidus Studio X, Rozy е „получила“ запитвания за над 100 договора за сътрудничество, като повечето от тях все още не са били обработени. Само за последната седмица компанията е заснела 2 реклами с виртуалната инфлуенсърка и е подписала 8 ексклузивни договора.
Очаква се до края на годината Rozy да генерира почти 1 милион щатски долара от този тип сътрудничества. Създателите на дигиталната красавица споделят, че са си сътрудничели с изкуствен интелект при изграждането ѝ, не са използвали реален прототип и не са разчитали нито на източните, нито на западните стандарти за красота.
Предимствата ѝ са, че тя не остарява, не се разболява и не променя външния си вид; също така няма минало и бъдещите ѝ действия по никакъв начин не могат да компрометират компаниите, които са решили да я използват за свое рекламно лице. Що се отнася до нейното развитие: очаква се следващата ѝ изява да е участие в развлекателни програми и филмови продукции. Изглежда, че идеите, вложени във филма от 2013 г. Her, вече намират „нов прочит“ и разкриват един много по-сюрреалистичен свят в сравнение с нашите представи.
Снимки: Sidus Studio X
Виж още: Началото на нова епоха или еднодневка: очилата на Facebook и Ray-Ban са тук (ОБЗОР)