Ароматните телевизионни предавания и включването на допълнително сетиво към консумирането на видео като цяло не са нова идея. Киноиндустрията експериментира с нея от началото на миналия век, макар успехът й да е крайно ограничен, особено с навлизането на технологията за разтриване и помирисване, която е значително по-евтина и може да се използва в повече случаи.
Група учени работи по нова система за отделяне на аромати по време на телевизионни предавания и, най-вече, реклами, която разчита на изпарители на аромати, поместени от двете страни на екрана. Комбинация от вентилатори ги разпространява равномерно, давайки възможност за концентриране на аромат в определена точка на дисплея и създавайки илюзия, че той идва от нея.
Екипът зад проекта е изправен пред сериозно предизвикателство - обемистата и сложна система трябва да бъде внедрена в телевизорите по света, за да стане масова и да започне да се интегрира в телевизионните излъчвания.
Бихте ли гледали реклами с аромат? А какво ще кажете за този принтер за аромати?