Технологиите на HP помогнаха на DreamWorks Animation да създаде богатия на 3D ефекти “Кунг-фу панда 2”


HP и DreamWorks Animation отново обединиха усилията си, за да създадат поредния 3D филм “Кунг-фу панда 2”, който тръгва по кината от 3 юни. В „Кунг-фу панда 2” По се изживява насън като Воина Дракон, закрилящ Долината на мира заедно с приятелите и колегите си, специалисти по кунг-фу от Бясната петорка. Новият вълнуващ живот на По е застрашен от появата на страшен злодей, който планира да използва като оръжие една дълбоко пазена тайна, да завладее Китай и да унищожи кунг-фу. По трябва да се върне назад в миналото и да разкрие тайните на мистериозния си произход. Само така той ще може да отключи силата, от която се нуждае, за да успее.

 

За да постигнат максимално качество, от DreamWorks Animation се доверяват на мощния HP Z800 Workstation, с който създават всички елементи – от водни завихряния и тучни зелени поляни до сцени на битки с хиляди кунг-фу герои. HP’s high-performance workstations са прецизно адаптирани, за да отговорят на детайлните и специфични творчески изисквания на DreamWorks Animation. Работните станции HP Z800 са много по-бързи (при някои приложения с 50%) от предходните модели и няколко студиа по света са избрали да работят именно с тях. Допълнителните високоскоростни процесори на Intel, опцията за използването на различна памет и устройства позволяват на опитните специалисти да работят върху няколко кадъра едновременно и много по-интерактивно от преди.

 

За оригиналния филм „Кунг-фу панда”, който излезе през 2008 година, са използвани над 50 терабайта информация и са били необходими около 25 милиона часа работа. С преминаването към стереоскопично 3D и увеличаващия се креативен стремеж на създателите на филма, за „Кунг-фу панда 2” са използвани 100 терабайта информация и са били необходими 55 милиона работни часа.

-

Забавни факти за „Кунг-фу панда 2”

  • Креативни и технологични нововъведения са необходими за създаване на най-актуалните ефекти при героите - козина, пера, дрехи и доспехи, с които е изпълнен светът на „Кунг-фу панда 2”.
  • Когато снаряд се разбива във водата в една от ключовите бойни сцени, се образува голямо разплискване, за да се види силата на удара. За близкия кадър специалист на FX е използвал специализиран патентован софтуер, за да бъдат генерирани 100 милиона капчици.
  • Във филма един от вълците е ударен от 1220 праскови с общо тегло 207,73 кг, които се движат със 168,98 км в час. При тези условия се генерира енергийна сила, каквато би била силата от удар с кола, която се движи с 72,42 км в час.
  • В сцената, в която се разрушава кулата, има над 50 000 отломки и малки парченца.
  • “Кунг-фу панда 2” е първият филм на DreamWorks Animation, в който са използвани активни тълпи от герои на физична основа като китовете. Китовете се включват в кунг-фу битката заедно с По и Бясната петорка и могат да демонстрират мигновени реакции благодарение на патентования кунг-фу инструмент за физична симулация на DreamWorks Animation.
  • Изчислено е, че в сцената на финалната битка във филма, която се случва при пристанището и каналите на града Гонгмен, има над 227 124 708 литра вода. Това е сцената от филма, за която е била необходима най-много графична работа като за производството на 14 000 кадъра са положени над 7 милиона работни часа.

 

Повече от десетилетие HP и DreamWorks Animation работят заедно, благодарение на което са създадени невероятни, вълнуващи и спиращи дъха анимационни продукции като “Шрек“, „Как да си дресираш дракон”, „Мегаум”, „Кунг-фу панда”, а сега и „Кунг-фу панда 2”.

Тагове: