Gallery "5976"
70% от големите компании в САЩ съкращават разходите си за скъпа реклама (телевизия, вестници и списания) през 2009 година. Това съобщи собственикът и основател на "Дарик" Радосвет Радев на дискусия за бъдещето на медиите през следващите 10 години, форумът, в който се включиха експерти от страната и чужбина, бе по случай 10-ия рожден ден на "Нетинфо". Половината от редуцираните средства за реклама се пренасочват в радиото и интернет, допълни Радев, цитирайки щатско изследване. Следващите една-две години ще бъдат изключително трудни, но телевизията, интернет и радиото са устойчиви на рецесията, заяви Дидие Щъосел, главен изпълнителен директор на Apace Media. Заедно с шведската компания MTG тя е собственик у нас на каналите с марка "Диема". Според Щъосел въпреки кризата рекламните бюджети в България ще растат, защото цената на телевизионното съдържание се е покачила десетки пъти. Той прогнозира още, че рекламата много повече ще се свързва с музикалното съдържание.Според доц. Георги Лозанов не идеологиите, а технологиите ще променят медиите, и то качествено. "Ако по времето на Хитлер е имало телевизия, той е щял да спечели войната. Ако по времето на Хитлер обаче е имало интернет, нямаше да има Хитлер", заяви бившият член на НСРТ. Според експерта класическата телевизия прави хората подобни, но новите технологии са разбунтували аудиторията и тя става все по-индивидуална. "Във времето на интернет всеки сам си е програмен директор и продуцент", допълни Лозанов. Той е категоричен, че рисковите послания все повече се оттеглят в блогърската журналистика, която е бъдещият основен носител на гражданските тези. "Това е циганското колело в журналистиката, каза още преподавателят по журналистика в СУ "Св. Климент Охридски". - Медиите ще се намесват изпреварващо в историята и ще я санират да не е кървава", прогнозира доц Лозанов. Той допълни, че журналистиката ще стане повече спектакъл, своеобразен Биг брадър, а правенето й ще бъде от потребителите, а не толкова от репортерите.
"На всеки 7,5 секунди се създава нов блог", цитира изследване Явор Иванов от svejo.net. Според него блогърите ще изземат функциите на журналистиката. Всяка корпорация пък в бъдеще ще има свой блог, тъй като доверието в тях е много голямо, прогнозира още Иванов.
Властта не се крие зад медиите, а е самата власт, заяви социологът Андрей Райчев. Според него в следващите години нациите ще станат фирми, защото хората не вярват вече на BMW, a в Германия например.
Текст: Андриана Михайлова, в. Класа
Коментари (0)