Интересът към Nokia HERE Maps се засили през последната седмица след изтеклите данни за предстоящо придобиване. Към HERE Maps проявяват интерес множество големи имена в технологичната сфера, в това число и някои от най-големите немски производители на автомобили. Uber дори е готова да плати 3 млрд. щатски долара, за да придобие Here Maps.
Група от компании, сред които е Baidu, са мотивирани от страха да не видят HERE Maps в ръцете на Google, защото това би дало огромна преднина на компанията от Маунтин Вю, Калифорния.
Но защо HERE Maps е толкова апетитна хапка?
Залогът е повече от прост. Въпреки че HERE вече предоставя навигационни данни на около 80 на сто от фабричните картографски системи в автомобилната индустрия, да не говорим за лицензирането на самостоятелните PND (Portable Navigation Device) производители и повече, HERE последно работи и върху това, което нарича HD Maps.
От една страна, тези карти със супервисока резолюция са идеални за самостоятелно управляващите се превозни средства. От HERE изпращат отряд от автомобили със специални камери, които използват лазери, за да очертаят точно кръстовищата, отделните платна и дори ограниченията за височини, обзавеждайки автономните системи с цялата информация, от която биха имали нужда за безопасно навигиране в градовете.
Все пак това не е мястото, където HERE спират. Компанията също така работи върху свои системи за предсказване, като се започне от интелигентните градове и интелигентните маршрути и стигнем до наблюдението на пътищата чрез HERE Traffic, който следи хиляди платна в реално време.
Един от проектите например е в състояние да предскаже "следващото голямо задръстване" просто чрез наблюдаване на моделите на пътния трафик на картата. Това би могло да се използва за създаване на POI препоръки относно "Къде е горещо" и подобни.
Междувременно Nokia също са придобивали редица стартиращи компании, работещи в тази сфера, като контекстно навигационната компания Medio и предсказващата дестинациите Desto.
HERE не само допринася за разбирането на пътищата и маршрутите, от които хората имат нужда, но и причините, според които те ги избират. Това е важният контекст, заради който всяка компания би била щастлива да придобие HERE Maps.
Какво би направил всеки един от кандидатите, ако успее да придобие HERE Maps?
За Uber би било доста полезно придобиване, защото ще може по-добре да предвиди автомобилното търсене, както и да отвори платформата за обикновените таксиметрови компании, за да се преодолее пропастта между старите и новите фирми в този бранш.
Mercedes, Audi и BMW междувременно могат не само да създадат по-добри самоуправляващи се коли, но и тези коли ще разбират къде искаме да отидем още преди ние да го знаем. Въпросът е дали консервативните автомобилни гиганти ще успеят да направят нещо революционно ново с помощта на HERE. "На нас ни пука, кой притежава този бизнес“, казва пред Reuters неназован източник от авто индустрията.
Много скоро очакваме официални данни по темата. Бъдете нащрек.
Прочетете още: Nokia купува Alcatel-Lucent за 15.6 млрд. евро