През първото тримесечие на 2006 г. GloBul продължи силното си представяне както в оперативен, така и във финансов план и отчете приходи от 144,5 милиона лева или с 37% повече в сравнение със същия период на миналата година.
Приходите преди данъци, лихви, отчисления и амортизации отбелязаха 61,4% процента годишен ръст и достигнаха 53,7 милиона лева. Компанията регистрира нетна печалба в размер на 14,5 милиона лева за първото тримесечие на годината, в сравнение с 4,3 милиона лева за първото тримесечие на 2005 г.
За първите три месеца от годината, абонатите на GloBul се увеличиха с още 167 493 и в края на март общият брой на клиентите на компанията достигна 2 561 210 или с 44,3% повече от същия период на миналата година. Броят на абонатите на месечен договор се увеличи с 39,7% през тримесечието спрямо същия период на миналата година и представлява приблизително една трета от общия брой клиенти на компанията. Потребителите на предплатени услуги на компанията нараснаха с 46,5% за периода от януари до март 2006 г. в сравнение със същия период на 2005 г.
Благодарение на подобрените предплатени тарифи и новите, по-привлекателни абонаментни програми, средното месечно потребление на клиентите на GloBul през първото тримесечие на годината се увеличи до 68 минути, което представлява годишен ръст от 25,7%, докато средният месечен приход на потребител продължи да се движи около миналогодишното си ниво и достигна 21,74 лева на месец.
Стартът на третия мобилен оператор през последното тримесечие на 2005 г. увеличи конкуренцията в България, но благодарение на стабилното си пазарно присъствие и качествените услуги и продукти, GloBul успя да се възползва от новата динамика на пазара, която се отличаваше и с по-силно проникване на мобилните услуги сред потребителите като цяло.
GloBul все повече се утвърждава като важна част от групата Cosmote. През първото тримесечие на 2006 г. приносът на българската компания към консолидираните приходи на групата се изчислява на 15%. Българската компания отговаря и за 14% от приходи преди данъци, лихви, отчисления и амортизации и за 10% от нетната печалба на групата.
Cosmote Group, мобилният оператор с най-значително присъствие на пазара в Югоизточна Европа отчита ръст на всички пазари, на които оперира Гърция, България, Румъния, Албания и Македония за първото тримесечие на 2006 г.

Тагове: