Новините за двете конзоли се засилват, а премиерните дати са съвсем близо. От Forbes потвърдиха, че Call of Duty: Ghost ще работи с по-ниска резолюция на конзолата на Microsoft – преозмеряване от 720p в 1080p. Играта ще бъде в 1080p за конзолата на Sony. Излизат и новини от различни източници, според които разработчиците обясняват колко по-мощна е и колко по-лесно се разработват игри за PS4. Това означава ли, че тя ще бъде с по-добра графика? „Не мисля, че този въпрос ще се обсъжда след шест месеца“, коментира разработчик на игри, който не се страхува от Microsoft и Sony, цитиран от Kotaku. „Това е просто шум, който съпътства премиерата на конзолите.“

 

Същият източник потвърдил слуха, че някои игри, разработени и за двете платформи, ще вървят в различни резолюции (примерът с Call of Duty: Ghost). Въпреки всичко не се очаква видимите графични различия да продължат дълго, тъй като хардуерът на Xbox One е претърпял сериозни промени през последната година, но и производителите ще преодолеят проблемите, които имат в момента. Точно както беше случаят с тежката PS3.

 

От това, което знаем до този момент, можем да заключим, че и двете конзоли ще предложат впечатляваща графика. Ryse (ексклузивно заглавие за Xbox One) и Killzone: Shadow Fall (ексклузивно PS4 заглавие) са сред най-отличаващите се до този момент. Можете да видите видео от двете игри, но би било трудно да ги сравним от тези кадри, тъй като обрисуват различни елементи от игрите, а и двата клипа са от лятото – огромен период в света на разработчиците.

 


 

Да се върнем отново на Call of Duty: Ghosts. Тук е важна причината за различията в резолюцията. Проблемите идват от трудности в процеса на работа, което означава, че са разрешими? Или разработчиците са попаднали в ситуация, в която трябва да се съобразяват с по-слабата платформа? Марк Рубин oт Infinity Ward коментира причината за по-ниската резолюция на екшън заглавието: "Това беше резултатът от оптимизацията. За да запазим гладкия фреймрейт, трябваше играта да работи на 720p." Това ни навежда на мисълта за по-слаб хардуер, но най-вероятно ще сгрешим. Според Digital Foundry конзолата на Microsoft има достатъчно мощ, за да задвижва игрите на максимална резолюция. Проблемът идва от Kinect, който има своите изисквания. Около 10% от производителността на процесора са отдадени на контролера. Тези проценти са недостъпни за производителите, тъй като са запазени за функции извън игровите. Но каквото и да говорим, най-важното е дали играчите ще видят разлика в графиката и дали това ще намали удоволствието от играта?

 

На това всеки може да даде отговор за себе си, когато изгледа следващото видео. Battlefield 4 е сред игрите, които ще бъдат с резолюция 1080p за PS4 и 720p за Xbox One. Естествено, не сме видели игрите на живо, а и не се знае точно кога ще стане това, но от IGN са изготвили паралелно видео:

 

 


 

За някои потребители образите са страхотни и на двете конзоли. Но други със сигурност ще намерят разлики, независимо от това, колко малки са те. От Microsoft пуснаха официално изявление, свързано с въпроса за резолюцията (и по-скоро нейното ъпскейлване).

 

Какъв е коментарът на Microsoft, можете да видите на следващата страница.

"В момента хиляди фенове играят Xbox One игри чрез Area One tour, а обратната връзка е повече от позитивна. До пусковата дата остават няколко седмици и ние окуражаваме феновете и медиите да играят игрите и да преценят сами за себе си. Създадохме система от нова генерация, която ще предложи страхотни заглавия, които вървят на 1080p – независимо дали резолюцията е реална или ъпскейлната. Изборът е в разработчиците, които да решат в коя резолюцията да работят. Няма как един параметър да предвид как ще изглежда и какво ще бъде поведението на дадена игра... или поне не опира само върху броя пиксели. Трябва да говорим за цялостното изживяване, в което влизат прецизността на играта, как потребителите достигат до заглавията, играта в мрежа и още някои "екстри" от новата генерация, които са достъпни само чрез Xbox One. Вярваме, че Xbox One ще бъде най-доброто устройство, на което да играете заглавия от новата генерация."

 

При предишните конзоли мощта на хардуера не беше чак толкова определяща. PlayStation 2 имаше по-слаби параметри, но безпроблемно пребори конкуренцията на Xbox. Е, имаше и два големи плюса на своя страна - не беше първи модел, а познато име, а и излезе една година преди конзолата на Microsoft. Това сега няма да важи. Не трябва да пропускаме и факта, че цифрите, макар и да не лъжат, могат да бъдат подвеждащи. Ако Forza 5 за Xbox One върви на 1080p, Ryse, играта, за която се говори, че притежава страхотна графика, работи с резолюция от 900p пиксела. Когато говорим за графиката, едно е ясно – след 4–5 години игрите ще изглеждат много по-добре. Само се сетете за дебютните заглавия за Xbox 360 и PlayStation 3, а сега си помислете за GTA 5 (вижте нашето ревю на играта тук).

 

Когато говорим за тези дългоочаквани конзоли, трябва да си зададем и един логичен въпрос – да се поддадем ли на желанието да притежаваме някоя от тях веднага, или спокойно да изчакаме? Има няколко причини, които ни казват да направим второто – не е нужно да бързаме.

 

Най-добрите игри за тази година няма да са достъпни за новите конзоли. BioShock Infinite, Grand Theft Auto V, The Last of Us. Нито едно от тези заглавия няма да бъде издадено за новата генерация (или поне не са обявени). А тези, които ще бъдат пуснати със старта (Call of Duty: Ghosts, Battlefield 4, Assassin’s Creed IV и т.н.), ще са налични и за предишните модели игрови станции. Освен това новите конзоли не са съвместими с игрите, които сте си закупили за предишния модел.

 

Друга причина е, че никое от новите, ексклузивни заглавия няма голям заряд, липсва големият „шум”. Какво искаме да видим и да играем на новите конзоли – Titanfall, Watch Dogs, Infamous: Second Son, Destiny... е, за тях ще трябва да почакаме до началото на 2014. Не трябва да забравяме, че някои от онлайн услугите няма да са достъпни веднага след пускането на конзолите, а и често ставаме свидетели на проблеми с първите бройки, които излизат на пазара (и тук не говорим само за конзоли). Ако обичате да играете онлайн със своите приятели, това ще бъде по-трудно с новите конзоли, тъй като не са много хората, които ще ги имат.

 

Ако се върнем на графиката, все още не знаем коя конзола ще се окаже по-добрата. Може би ще се очертае ясен фаворит, но това ще бъде най-малко половин година след премиерата. А за това време може да се случат много неща – ще е ясно коя конзола е предпочитаната, ще има много повече заглавия, онлайн функции, а и цената може да е претърпяла спад. Можем да се надяваме...