HTC продължава да губи пари. Преди месец ви представихме данните за първото тримесечие на 2014 г, но вчера компанията представи и своя финансов доклад. За първото тримесечие на 2014 г. компанията отчете нетна загуба в размер на 62 млн. долара. Припомняме, че за последните три месеца на отминалата година тайванската компания отчете малък приход – 2.5 млн. долара. Не трябва да забравяме, че положителният резултат се дължи и на продажбата на Beats, която откупи акциите си за 265 млн. долара.

 

Въпреки всичко от HTC остават оптимисти. Според тях второто тримесечие на 2014 г. ще бъде много по-успешно, тъй като в него HTC One M8 ще изиграе много по-сериозна роля, а до края на този месец трябва да излезе и HTC Desire 816. Предварителните прогнози сочат, че компанията ще има нетна печалба в размер 60 – 81.5 млн. долара. Ако това наистина се осъществи, HTC ще има повод за радост. Въпреки отрицателните финансови резултати, компанията има и поводи за радост. HTC One M7, HTC One mini и HTC Desire 500 показаха стабилни продажби в Европа, Близкия Изток и Африка, а новият HTC One беше най-предпочитан телефон в Тайван. В Китай и Индия също имаше момент, в който телефонът беше сред най-търсените.

 

Един от основните проблеми, които има HTC (особено в САЩ) е липсата на силна маркетингова компания. Тайванската компания пусна реклами с Гари Олдман и Робърт Дауни Джуниър, но те не притежават „уау“ фактора, който реализират конкурентите. Не трябва да забравяме, че на пазара има и сериозни конкуренти в лицето на Samsung Galaxy S5, Sony Xperia Z2, а съвсем скоро в битката ще се включи и LG G3. Истината е, че проблемите на HTC (почти) никога не са били свързани с устройствата на компанията. Те произвеждат едни от най-качествените флагмани, а името дълго време беше синоним за солидни материали. Проблемите на HTC са други – липса на самоличност и липса на точна стратегия. Марката е изключително важен елемент. Samsung наложиха своята серия Galaxy, дори не трябва да споменаваме iPhone, където сливането на производител и продукт е пълно, Sony има Xperia, а Nokia – Lumia. Разбира се, HTC има One, но използването не е от най-точните. Първо излезе HTC One X и One S, а след тях – просто One. Новият флагман М8 затвърди мнението, че тайванският производител просто не може да намери верния път.

 

Липсата на точна стратегия се вижда и в лутането из различни класове смартфони. HTC направи опит да нахлуе на пазара за бюджетни устройства, но той вече беше окупиран от Samsung. От HTC се опитаха да се разграничат и купиха Beats Audio, но това сътрудничество приключи след само 2 години. Смятате ли, че HTC ще успее да се спаси и установи стабилни финансови позиции?


HTC възлагат производството на своята Desire линия смартфони на външни производители