Документацията за известни проблеми на Microsoft при Windows 11 версия 22H2 е актуализирана, за да включва „по-ниска от очакваната производителност в някои игри“. По-конкретно засегнатите игри ще изпитат лаг или големи спадове на честотата на кадрите, като някои потребители съобщават и за разкъсване на картината на екрана. Microsoft заявява, че „засегнатите игри и приложения по невнимание активират функции за отстраняване на грешки в производителността на GPU, които не са предназначени да се използват от потребителите“.

На практика това е функция на Windows 11, предназначена за разработчици, която да използват при оптимизиране на игри, и някак си игрите преминават в този режим независимо от командите на потребителя. Проблемът присъства във версия 22H2, но не трябва да бързате да върнете актуализацията, освен ако не изпитвате тези различни графични проблеми и сте изключили други потенциални виновници. Някои потребители имат инсталиран 22H2 от края на септември и не са срещали нищо от докладваното от Windows Central или от членовете на subreddit раздела за компютърни игри.

Ако изпитвате проблеми като резки спадове на честотата на кадрите, които се случват независимо от това дали има натоварени сцени на екрана, Microsoft предлага „актуализиране на вашите игри и приложения, свързани с игри, до най-новата налична версия“. Като алтернатива можете да се върнете към предишната версия на Windows 11, като отидете в системните настройки, превъртите надолу до „Възстановяване“ и изберете опцията за връщане на актуализацията.

Тази опция изчезва известно време, след като системата се е актуализирала⁠ - не е ясно точно колко време, но подобни предишни опции за връщане назад от Microsoft са имали ограничение от 10 дни. Ако вече сте извън прозореца за възстановяване, базиран на менюто, ситуацията е малко по-сложна. Ще трябва да се върнете към изображение за възстановяване (ако сте имали предвидливостта да направите такова) или да направите чиста инсталация на Windows.

Това едва ли е идеална ситуация, но също така не е необичайно в компютърните игри, където трябва да очаквате известно количество изключване и включване на опции или периферия (буквално или преносно) тук и там, за да получите оптимизирано представяне. Надяваме се скоро Microsoft да има официално решение за проблема.

Снимка: Unsplash

Виж още: Какво се случва с Windows 11?