Ново разследване показва, че Amazon поставя на челни места продукти от своите марки, както и такива, които се намират ексклузивно на сайта, в сравнение с тези на конкурентите – дори когато същите тези конкуренти имат по-високи потребителски оценки, повече ревюта, повече продажби.
В седем от десет търсения за даден продукт собствени стоки на Amazon или ексклузивни такива, които може да откриете само там, излизат първи в търсенето. Тези резултати не са маркирани като спонсорирани или преференциални, а излизат в стандартния списък резултати, които Amazon изкарва.
Припомняме, че през 2019 г. в изслушване пред Конгреса Amazon обяви, че не взема предвид произхода на марките, когато изготвя резултатите от търсене.
Според анонимен бивш служител на Amazon компанията е давала незаслужени челни места в търсачката на свои продукти. Според него обаче тази практика вече е приключила. Правейки това, Amazon си гарантира сериозно предимство, защото първите три продукта в дадено търсене обират 64 процента от кликванията. Според някои това е изцяло в ущърб на малките производители, които не могат да се сравняват с ресурсите на Amazon.
Amazon е третият най-голям доставчик на онлайн реклама в САЩ след Google и Faceboоk и през миналата година генерира 21 милиарда долара от продажба на рекламни услуги.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Tesla Cyberquad ще бъде най-безопасното ATV в света