Apple запази титлата на най-ценната марка в света през 2022 г. с оценка от огромните 355.1 милиарда долара според нов доклад. Оценката на компанията от Купертино се е увеличила с 35 процента благодарение на ръста на нейното разпознаване на пазара. След Apple, Amazon и Google са посочени сред трите най-ценни марки през годината. TikTok, от друга страна, се очертава като най-бързо развиващата се марка в света, като нейната оценка се е увеличила с 215 процента през 2022 г.
Консултантската компания за оценка на марката Brand Finance заяви в последния си доклад класиране, че Apple стана първата марка, достигнала пазарна оценка от 3 трилиона долара. Стойността на компанията нарасна от 263.37 милиарда долара през 2021 г. до 355.1 милиарда долара през 2022 г.
„iPhone все още представлява около половината от продажбите на марката. Тази година обаче Apple обърна повече внимание на другия си пакет продукти с ново поколение iPad, основна ревизия на iMac и въвеждането на AirTags“, казаха от фирмата.
Услугите на Apple, включително Apple Pay и Apple TV, също придобиват все по-голямо значение за успеха на марката, отбелязва Brand Finance.
След Apple, Amazon отново е на втора позиция в класацията на Brand Finance Global 500 през 2022 г. Американският гигант за електронна търговия се присъедини към производителя на iPhone, за да премине границата на стойността на марката от 300 милиарда долара с 38 процента увеличение до 350.3 милиарда долара.
„Amazon вижда логистиката като ключова, развивайки собствена верига за доставки от край до край чрез нарастващ контингент от камиони, микробуси и самолети. През 2020 г. и 2021 г. марката е инвестирала приблизително 80 милиарда долара в логистичното си подразделение в сравнение с комбинирани 58 милиарда долара през предходните пет години“, се казва в доклада.
Google също отбеляза ръст на стойността на марката от 38 процента до 263.4 милиарда долара тази година според Brand Finance. От фирмата казаха, че тъй като Google разчита на реклама за по-голямата част от приходите си, тя беше „наранена“ в началото на пандемията от COVID-19, тъй като разходите за реклама спаднаха. Бизнесът на гиганта за търсене обаче се възстановява, когато светът се приспособи към новото нормално.
След Google, Microsoft запази мястото си на четвъртото място в класацията на Brand Finance Global 500 тази година. Стойността на марката на компанията се е увеличила с над 31 процента до 184.2 милиарда долара.
Търговската верига Walmart изпревари Samsung и стана четвъртата най-ценна марка през 2022 г. според Brand Finance. Компанията достигна стойността на марката от 111.91 милиарда долара, след като получи 20% увеличение спрямо миналогодишната си стойност от 93.18 милиарда долара.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Умната кола на Apple удари още една дупка по пътя с напускане на ключов инженер