Google Search се променя бързо. И като се има предвид навика на Google да прави бързи малки актуализации, понякога е трудно да следим точната посока на развитие на компанията в този аспект. Но по-рано този месец на LeWeb конференцията в Париж, инженерният директор на Google, Скот Хъфман, представи доста убедителна представа за посоката, в която Google ще развива Search.


Google знае, че нашите очаквания за това, какво търсачката трябва да бъде в състояние да направи, е да се променя бързо. Старите "десет сини връзки" в страницата с резултати от търсенето ще си отиде бързо, за да дойде нещо далеч по-разумно, и според Хъфман новата търсачка ще прилича повече на личен асистент, спрямо това, което Google представи преди повече от петнадесет години. В действителност, това е, което Хъфман счита за основна цел на Google е, създаване на ултимативен личен асистент.


Според него бъдещето на Google Search е, че всичко ще става абсолютно интуитивно. Това означава, че в голям брой от случаите, вие ще си взаимодействате с Google като с нещо, което дори няма да има екран. Колата например е една от целите на Google Search, където ще можем просто да си взаимодействаме с търсачката, като водим нормален разговор с нея. Хола също, според Хъфман, е мястото, където Google просто трябва да работи. Това може да се случва на големия екран на телевизора, но може да става и само чрез микрофони и високоговорители, които чакат за вашата команда "ОК Google". Това взаимодействие с Google, ще бъде под формата на двупосочен разговор, нещо над което компанията работи от известно време.

 

s


Благодарение на Knowledge Graph (Графа на знанието), Google стана значително по-добра в разбирането на своите потребители. Също така тя вече може да разпознава глас и е в състояние да работи с местоимения, а това е наистина първата стъпка, с която воденето на разговор с компютър ще изглежда наистина естествено. Е, това няма да бъде точно като общуването с компютъра в Star Trek, но е ясно, че първата стъпка в тази посока е предприета от Google.


Google Know в момента поддържа 38 езика и знае повече от 18 милиарда факти и техните връзки. Това заедно с механизмите за търсене, са основата за създаване на новото бъдеще на Google.
Бъдещият търсещ асистент на компанията, трябва да бъде в състояние да направи повече от това да провежда разговор, подчертава Хъфман - той също така трябва да бъде проактивен! И тук на помощ идва Google Now.


Google вече знае за вашите навици, туристически резервации, пътуване от вкъщи до работа и всичко друго, което може G Now днес. А гледайки напред, очаквам Google да продължи да надгражда тази платформа и да я прави по отворена за разработчиците.


Хъфман признава, че Google работи върху това, но има "много трудни въпроси", с които екипът трябва да се справи. Като например, как може да сте сигурни, че уведомленията на Google, от трети страни и доставчици на услуги, са наистина важни? Бих казал, че потребителите могат да разберат сами, но Google вероятно ще иска да вземе по-активна роля в това.

След всичко казано до тук, определено Google са се заели сериозно със задачат, да революционизират начина по-който търсим информация в Интернет.

Тагове: