Meta преработва начина, по който Facebook препоръчва видеоклипове в макари, групи и основния канал на Facebook, като използва изкуствен интелект за алгоритъма за препоръчване на видеоклипове, разкри ръководителят на Facebook Том Алисън. Най-голямата социална мрежа в света вече е прехвърлила Reels, своя конкурент на TikTok, към новия двигател и планира да го използва на всички места във Facebook, където се показват видеоклипове - главния Facebook Feed и Groups - като част от "технологична пътна карта" до 2026 г., каза Алисън на технологичната конференция на Morgan Stanley в Сан Франциско.
Meta превърна конкуренцията с TikTok в свой основен приоритет, откакто приложението, което предлага вертикални видеоклипове и е известно с мощната си система за препоръки, която изглежда знае точно какво ще задържи потребителите, започна да набира популярност в САЩ през последните няколко години. Когато Facebook тества новия двигател за препоръки, задвижван от изкуствен интелект, с помощта на барабаните, времето за гледане се е увеличило с около 8 до 10 процента, разкри Алисън. "Така че това, което ни каза, беше, че тази нова архитектура на модела се учи от данните много по-ефективно от предишното поколение", каза Алисън. "Така че това беше добър знак, който казва: "Добре, на прав път сме".
Досега Facebook използваше различни двигатели за препоръчване на видеоклипове за барабаните, групите и лентата на Facebook, но след като се убеди в успеха на Reels, компанията планира да използва един и същ двигател с изкуствен интелект във всички тези продукти.
"Вместо да захранваме само Reels, работим по проект за захранване на цялата ни видео екосистема с този единствен модел, а след това можем да добавим и нашия продукт за препоръчване на Feed, който също да се обслужва от този модел", каза Алисън. "Ако се справим с това, препоръките не само ще бъдат по-ангажиращи и по-подходящи, но смятаме, че може да се подобри и бързината им на реакция."
Този ход е част от стратегията на Meta да внедри ИИ във всички свои продукти, след като технологията избухна с пускането на ChatGPT на OpenAI в края на 2022 г. Компанията харчи милиарди долари, за да изкупи стотици хиляди скъпи графични процесори NVIDIA, използвани за обучение и захранване на модели на ИИ, каза Зукърбърг във видеоклип по-рано тази година.
Снимка: Unsplash
Виж още: Най-опасното растение в света може да предизвика мисли за самоубийство, след като някой го докосне