Функцията Instant Articles на Facebook вече е официално достъпна. Тя предоставя на потребителите пълни новинарски истории и интерактивни функции на мобилни устройства.

От Facebook казват, че  Instant Articles има за цел да отговори на често разочароващото преживяване да се чака една статия да се зареди, след като кликнете върху нейната връзка в новинарския ви поток. С тази функция ще се намали времето за зареждане на новините на мобилното приложение, с което ще може да достигнете 10 пъти по-бързо до статиите.

Наред с по-бързото зареждане Instant Articles включва набор от функции, като например интерактивни карти, мащабиране на изображения, автоматично изпълнение на видеоклипове и аудио надписи. Първите сайтове, партниращи на функцията, са The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian и BBC News.

s

"В основата си това е инструмент, който дава възможност на издателите да осигурят по-добро преживяване за своите читатели във Facebook", заяви Крис Кокс CPO на Facebook. "Instant Articles позволява на издателите да доставят бързи, интерактивни статии и да поддържат контрола на съдържанието и бизнес моделите си."

Този ход е насочен към подобряване на потребителското изживяване на потребителите и по-голямото им ангажиране в най-голямата социална мрежа в света. Допреди това потребителите трябваше да кликнат върху новина, публикувана във Facebook, и да бъдат препратени към съответния сайт, губейки ценно време.

Както при всички социални мрежи, мобилният бизнес е ключов за Facebook. Повече от 85 процента от хората, които влизат във Facebook всеки ден, го правят от мобилното си устройство. Facebook е реализирала приходи в размер на 3,32 милиарда щатски долара за първото тримесечие на 2015 г., получени от реклама, и компанията обяви, че 73 процента от тях идват от реклами, показвани на мобилни устройства. За сравнение тази цифра само преди година беше 59%.

Освен възможността за по-голямо потребителско ангажиране от страна на издателите на съдържание те ще се възползват и от увеличението на приходите от реклама. Facebook позволява на издателите да продават реклами с тяхното съдържание и да запазят парите от това. Ако Facebook извърши подготвителна работа за продажба на реклами, тя ще запази 30% от приходите за себе си.

Instant Articles ще позволи на издателите да проследят потребителските данни и трафик през ComScore и други инструменти за анализ.

Facebook заяви, че Instant Articles вече е активна за iOS приложението, но не споменава кога тя ще бъде на разположение и за Android версията.

Вижте и промо видеото:

Introducing Instant Articles from Facebook on Vimeo.

 

Прочетете още: Facebook въведе рекламния формат тип въртележка и в мобилното си приложение