Следващия път, когато общувате с бот в интернет, той може да се окаже изненадващо труден събеседник. Причината - Facebook разработва изкуствен интелект, който се учи да преговаря и да убеждава.
След около шест месеца на разработка сега програмистите на Facebook най-сетне публикуваха свободно кода за този тип поведение. Идеята е, че преговарянето е фундаментална част от живота, независимо дали пазарувате в магазин, или се чудите кой филм да гледате. Но сегашните чатботове не са способни на този тип дейност, тъй като обикновено са ограничени до извършването на прости действия като резервация или покупка на билет.
Очевидно сега ботовете са толкова убедителни, че при предварителните тестове хората не са разбрали, че разговарят с такива.
Благодарение на повишения си интелект ботовете на Facebook са способни да използват различни преговорни тактики в търсене на успешен завършек, както и да предлагат интернативни оферти. Те дори могат да се преструват, че имат интерес към даден продукт, така че по-късно да се откажат от него, уж че правят компромис.
Според компанията именно възможността да се мисли изпреварващо е ключова за ботовете и тяхното общуване.