След години на относително спокойствие Google и Microsoft се отказват от своето прекратяване на огъня: ход, който - може би по ирония на съдбата - би могъл да донесе на всяка компания допълнителен антитръстов контрол.

"Пактът за ненападение", подписан преди пет години, позволи на двете компании да отменят многобройните си дела. Той също така създаде процес, чрез който те могат да разрешават конфликтите си при затворени врати, изисквайки от Microsoft и Google да следват този процес, преди да помолят регулаторите да се намесят. През това време двете компании се караха по редица проблеми, включително дали търсачките трябва плащат на създателите на новини. Но Microsoft стигна до края на търпението си, когато усети, че Google не играе честно в рекламните технологии.

И двете компании се опитаха да разрешат безизходицата чрез поредица от ескалиращи преговори. В крайна сметка въпросът стигна до шефския офис, като изпълнителните директори Сатя Надела и Сундар Пичай проведоха поредица от разговори, които не намериха решение на конфликта.

Проблемът с рекламните технологии се появи само три години след споразумението, когато Microsoft се оплака, че Google се бави в подкрепата си за някои от новите рекламни формати на Bing в един от инструментите си за управление на реклами - Search Ads 360. В допълнение иск за антитръстова политика, заведен от офиса на главния прокурор на няколко щата, твърди, че Google също облагодетелства собствената си платформа, като предлага автоматизирани търгове за оптимизиране на офертите; еквивалентен инструмент не е достъпен за рекламодатели, които искат да резервират място в Bing. В резултат на ходовете (или липсата им) рекламодателите, използващи рекламната платформа на Google, установиха, че е по-лесно да купуват реклами в Google, а не в Bing. Засегнати са и други търсачки, които разчитат на Bing, включително DuckDuckGo, Yahoo и Ecosia.

„Поставихме загрижеността пред тях и те просто отказаха да слушат“, заяви президентът на Microsoft Брад Смит по-рано тази година. Нежеланието на Google да работи с Bing, каза той, струва на компанията стотици милиони долари годишно приходи от реклами.

Когато двете компании подписаха пакта през есента на 2015 г., те участваха в 18 съдебни дела, които варират от клетъчни мрежи до видеокомпресия, SMS съобщения и др.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Windows 11 ще изисква всички лаптопи да имат висококачествена камера

Тагове: