За никого не е тайна, че много от красиво проектираните уебсайтове и тематични статии не се визуализират добре на мобилни устройства. За да подобри скоростта и ефективността на мобилните ни браузър преживявания, Google обяви проекта Accelerated Mobile Pages (AMP). Чрез тази инициатива Google иска да "олекоти" сайтовете, за да се зареждат по-бързо дори ако съдържат видео, анимации, слайдшоу и други елементи, които обикновено изискват значителни ресурси.
"Ние искаме същият код да работи на множество платформи и устройства, така че съдържанието да може да се появява навсякъде и мигновено", се казва в блог публикацията на Google, свързана с AMP.
Google вече е използвала AMP HTML отворена рамка за търсачката и други нейни приложения / услуги (като News). Компанията вече има около 30 издатели, включително Twitter, Pinterest, WordPress и LinkedIn. Разбира се, Google не е единствената, която иска да подобри мобилната навигация. Facebook прави това с instant articles.
Прочетете още: The Wahsington Post ще публикува цялото си съдържание директно във Facebook