Консултантската фирма Interbrand пусна най-новата си класация за най-високо оценените търговски марки за 2015 година. За трета поредна година Apple и Google заемат първите две места, като тяхната пазарна оценка се е покачила почти двойно за този период от три години. Челната десетка остава почти непроменена с някои малки размествания. Coca-Cola остава трета.
Другите технологични компании, включени в списъка, са: Microsoft (№ 4), IBM (№ 5), Toyota (№ 6) Samsung (№ 7), General Electric (№ 8), McDonald’s (№ 9), Amazon (№ 10)... Intel (№ 14), Cisco (№ 15), Oracle (№ 16), HP (№ 18), Facebook (№ 23), eBay (№ 32), PayPal (№ 97) и Lenovo (№ 100).
Общо 28 от 100-те компании в списъка на Interbrand са технологични компании. Никоя друга индустрия няма толкова силно представяне в класацията. Facebook показва най-голяма печалба тази година, премествайки се на 23-та позиция от № 29 благодарение на 54 процента увеличение на оценката на марката. Докато PayPal и Lenovo за първи път се появяват в класацията. Lenovo става втората китайска марка, добавена към списъка, заедно с Huawei (№ 88).
Интересното е, че Alibaba не е включена в този списък, въпреки че тя беше предложена заради невероятното си IPO преди една година.
През последните 16 години Interbrand разглежда стотици марки, за да определи кои от тях са най-ценни. Докато определението е доста широко, методиката на фирмата се фокусира върху три компонента: финансовото състояние на продуктите или услугите на марката, влиянието й върху решението на клиента за покупка и колко конкурентна е тя на пазара.
Вижте целия списък на Interbrand тук.
Прочетете още: Създателят на браузър добавката Adblock продаде компанията си на неизвестен купувач