До няколко месеца Apple ще започне да изисква от разработчиците да разкриват какви механизми за следене на потребителите включват в своите приложения и да им дават опция да се откажат от тях. Нов доклад на Bloomberg твърди, че Google обмисля сходни мерки на защита на личните данни за Android.
По същество идеята на Google е да предложи алтернатива на антитракинг функцията на Apple. Конкретно ще се търси начин за ограничаване събирането на информация и следенето между приложения. Това се налага, защото Google счита, че новите мерки, върху които акцентира, ще дадат предимство на гиганта от Купертино в това, как рекламира своята операционна система.
При Google обаче нещата са по-сложни, защото екипът зад Android трябва да отечете и рекламния бизнес на компанията. Ето защо усилията на Google няма да са толкова стриктни и ще позволяват по-голяма гъвкавост в търсене на баланс между личните данни и реклама. Google все още е в ранен етап и засега компанията не е решила кога и дали ще приеме промените. Имайки предвид, че премиерата на Android 12 наближава, не е изключено тези мерки да не намерят място в тази версия на платформата.
Що се отнася до iOS, функциите ще бъдат активни през пролетта и вече дори си навлякоха критиката на рекламния бизнес, според който така рекламите няма да изчезнат, а ще станат по-безполезни за потребителите.
Снимка: shutterstock
Виж още: Защо падат сателитите на SpaceX?