Сайтовете с лошо направени междинни и изскачащи реклами ще бъдат класирани по-ниско в подреждането на търсачката на Google в сравнение с тези, които са по-подредени и не затрудняват посетителите с подобни реклами.

Промяната ще засегне най-вече мобилни сайтове и преди всичко такива, при които рекламите заемат целия екран или блокират съдържанието на сайта. В черния списък попадат и реклами, които се опитват да измамят потребителите, че са част от съдържанието - например, когато са поставени точно под заглавието на дадена статия.

Пощадени от новия алгоритъм ще бъдат междинни и изскачащи реклами, които не пречат и се затварят лесно, както и падащи панели за логване или проверка на възрастта.

Освен това, Google ще се откаже и от квалификацията mobile-friendly в резултатите от търсенията, след като вече 85 процента от страниците покриват критериите за нея, предава The Next Web.

Виж още: Oracle финансира организация със задача да опетни имиджа на Google

Тагове: