Този месец потребителите на Instagram в САЩ са прекарали почти толкова време в приложението за Android, колкото и потребителите на Facebook са отделили за браузване през мобилното приложение. Това показват нови данни от проучване на онлайн маркетинговата компания Similar Web.

През юни потребителите на Instagram са прекарали средно по 53 минути на ден в Android през юни - само с 5 минути по-малко от времето, което Facebook потребители са ползвали мобилното приложение на социалната мрежа. За разлика от тях потребителите на Snapchat са прекарвали средно по 49.5 минути в едноименното мобилно приложение.

Facebook, която купи Instagram през 2012 г., бележи ръст във времето, прекарано в ползване на мобилното приложение на Instagram. Ако тази тенденция се запази, компанията на Зукърбърг ще трябва все повече да разчита на Instagram като средство за поддържане вниманието и интереса на отделните потребители. Плановете на технологичния гигант са в рамките на пет години 2 млрд. души да ползват мобилното приложение. Неговата потребителска база надмина 1 млрд. през юни и тя се разширява със значителна скорост, поради популярността му сред младите хора.

През миналата година Snapchat имаше лека преднина спрямо Instagram по показателя време на ползване, но оттогава Instagram върви напред.

Този индикатор е важен, защото показва много неща. Повече време в приложението означава, че хората вероятно ще видят повече реклами, което пък значи, че всички тези приложения ще спечелят пари. Голямата война на мобилните устройства в момента е за вниманието на потребителя. Тези приложения, наред традиционните медийни компании като Disney и Netflix се стремят да привлекат вниманието в един все по-конкурентен пейзаж.

Това, което прави конкуренцията интересна, е, че някои компании са на път да прегърнат идеята за ограничаване - или най-малкото необходимостта от повече информация - за времето, което хората прекарват в използване на техните продукти.