Изтекъл вътрешен доклад на Facebook описва редица начини, по които Instagram е вреден за цели 20% от тийнейджърките, използващи приложението. Това потенциално би провокирало тревоги относно физическата привлекателност, социалния имидж и парите и дори да увеличи риска от самоубийство, според собственото проучване на Facebook.

Социалната мрежа обаче твърди, че изтеклият доклад е разбран погрешно.

The Wall Street Journal е получил достъп до тази информация въз основа на около три години проучване на въпроса и коментира, че констатациите са осъдителни за платформата.

Смята се, че Facebook е под натиск да привлече повече тийнейджъри в Instagram, тъй като самото приложение Facebook се използва все по-често от по-старите демографски групи.

Разширяването на "базата" от млади потребители е жизненоважно за годишните приходи на компанията от над 100 милиарда долара и тя не иска да застраши ангажираността им с платформата.

Според статистиката повече от 40% от потребителите на Instagram са на 22 години или по-млади, а около 22 милиона американски тийнейджъри използват Instagram всеки ден. В сравнение - вече само пет милиона тийнейджъри се ангажират с Facebook в ежедневието си.  

Социалната мрежа отговори на обвиненията в специална за това публикация в блог, като твърди, че приложението носи повече полза, отколкото вреда.

"Просто не е точно, че това изследване показва, че Instagram е "токсичен" за тийнейджърките. Изследването всъщност показа, че много тийнейджъри смятат, че използването на Instagram им помага, когато се борят с видовете трудни моменти и проблеми, с които тийнейджърите винаги са се сблъсквали", пише гигантът. Според тях докладът е очертавал възможно "най-лошите" ситуации. 

Всъщност в 11 от 12 слайда от презентацията, до която са се добрали The Wall Street Journal, се обсъждат сериозни проблеми като самота, тревожност, тъга и проблеми с храненето. И според проучване, инициирано от социалната медия, повечето млади момичета споделят, че Instagram им е помогнал да се преборят с този тип предизвикателства. 

Темата за телесния имидж беше единствената област, в която подрастващите не са срещнали необходимата подкрепа. Според тях Instagram допълнително влошава ситуацията, но няма ясно открояваща се причина защо това се случва. 

"Нашите вътрешни изследвания са част от усилията ни да сведем до минимум лошото в нашите платформи и да увеличим максимално доброто. Инвестираме в това изследване, за да идентифицираме проактивно къде какво можем да подобрим - поради което са подчертани най-лошите възможни резултати."

Снимка: Pikrepo

Виж още: Началото на нова епоха или еднодневка: очилата на Facebook и Ray-Ban са тук (ОБЗОР)