Meta планира да улесни определянето на това дали съдържанието е направено с помощта на AI в Threads, Instagram и Facebook. За да постигне това, компанията казва, че ще започне да маркира такова съдържание "през следващите месеци".

Meta обяви, че работи по изграждането на възможност за автоматично откриване на сигнали, които показват дали дадено съдържание е направено с ИИ. След като бъде готова, тази способност ще позволи на компанията да поставя етикети на съдържание, публикувано във Facebook, Instagram и Threads. Освен това етикетите ще бъдат на всички езици, поддържани от всяко приложение. Когато възможността бъде въведена, тя ще засегне изображенията, публикувани в платформите на Meta. Тя ще работи чрез идентифициране на индустриалните стандарти, използвани за идентифициране на изображения с изкуствен интелект, като невидими водни знаци, вградени метаданни, видими маркери и т.н. Ако дадено изображение няма тези сигнали, Meta предупреждава, че тези изображения може да не бъдат забелязани.

Тази възможност няма да се ограничава само до идентифициране на изображения, направени с инструментите за изкуствен интелект на Meta. Целта на компанията е да може да идентифицира изображения, създадени с инструменти за изкуствен интелект от други компании - като Google, OpenAI и Adobe.

Meta се фокусира не само върху изображенията; компанията иска също така да обозначава видеоклипове и аудиоклипове, генерирани от AI. Въпреки това, както посочва Meta, тези сигнали не са включени в същата степен в инструментите за изкуствен интелект, които създават видео и аудио. Докато това стане, Meta казва, че междувременно ще въведе "функция, с която хората да разкриват, когато споделят видео или аудио, генерирано от AI, за да можем да добавим етикет към него".

Етикетирането на видеоклипове или аудиоклипове, генерирани от изкуствен интелект, няма да бъде по избор. Meta казва, че ще изисква от потребителите да използват този инструмент за оповестяване и етикетиране, когато публикуват "фотореалистично видео или реалистично звучащо аудио, което е създадено или променено по цифров път". Компанията добавя още, че може да накаже потребителите, ако открие видеоклипове или аудиоклипове, генерирани от изкуствен интелект, които не са били етикетирани.

Снимка: Unsplash

Виж още: Тази концепция показва, че Windows 7 може да бъде релевантен дори днес (ВИДЕО)