В четвъртък Amazon пусна нов генеративен асистент за пазаруване с изкуствен интелект - Rufus. Чатботът е обучен на базата на продуктовия каталог на Amazon, отзиви на клиенти, въпроси и отговори от общността и "информация от цялата мрежа". Засега той е достъпен само за ограничен набор от клиенти на Amazon, но ще се разшири през следващите седмици.

Компанията гледа на асистента като на универсално звено на клиентите за всички техни нужди при пазаруване. Rufus може да отговаря на въпроси като: "Какво да вземем предвид, когато купуваме обувки за бягане?", и да показва сравнения за неща като: "Какви са разликите между обувките за бягане на пътека и за шосе?". Той може да отговаря и на последващи въпроси като: "Издръжливи ли са тези обувки?".

Amazon предлага да попитате Rufus за общи съвети за продуктови категории, като например за какво да обърнете внимание, когато купувате слушалки. Той може да предоставя и контекстуални съвети, като дава информация за продукти, базирани на конкретни дейности (като туризъм) или събития (празници или чествания). Други примери включват молба към него да сравни продуктови категории ("Каква е разликата между гланц за устни и балсам за устни?" или "Сравнете кафе машините за кафе капсули и наливно кафе"). Освен това тя може да препоръчва подаръци за хора с определен вкус или препоръки за пазаруване по празници.

Rufus може да отговаря и на по-прецизни въпроси за конкретна страница на продукт, която разглеждате. В Amazon можете да намерите следните примери: "Това гребло подходящо ли е за начинаещи градинари?" или "Това яке може ли да се пере в пералня?".

Amazon заяви, че през 2023 г. всяко подразделение на компанията ще работи по генеративен ИИ. Оттогава тя стартира резюмета на ревюта, задвижвани от ИИ, и започна да насърчава продавачите да създават списъци с ИИ и фонове на изображения за своите продукти. Конкурентът Walmart предложи подобна функция за своите купувачи на CES 2024.

"Все още е рано за генеративния ИИ и технологията невинаги ще се справя точно", пише изпълнителният директор на Amazon Раджив Мехта. "Ще продължим да подобряваме моделите си за ИИ и да прецизираме отговорите, за да правим Rufus непрекъснато по-полезен с течение на времето. Клиентите се насърчават да оставят обратна връзка, като оценяват отговорите с палец нагоре или надолу, а имат възможност да предоставят и свободна форма на обратна връзка."

Rufus стартира в бета-версия само за "малка подгрупа клиенти" и ще се появи (за тези в бета-версията) след актуализиране на мобилното приложение на Amazon. Асистентът ще продължи да се разпространява сред клиентите в САЩ "през следващите седмици". След като бъдете допуснати до бета-версията, можете да извикате Rufus, като напишете или изговорите въпросите си в лентата за търсене. В долната част на екрана ще се появи поле за чат с Rufus.

Снимка: Unsplash/Amazon

Виж още: Сайтовете с еротично съдържание вече ще изискват доказателство за пълнолетие