Мина повече от година, откакто Марк Зукърбърг най-напред показа новия изглед на Facebook.com, но съвсем скоро това ще стане единствената версия на социалната мрежа за десктоп потребителите. На теория това беше новият интерфейс по подразбиране от месец май, но досега хората можеха да избират дали да го ползват, или да се придържат към стария. Съобщение на страницата за поддръжка на Facebook, която иначе казва на потребителите как да променят интерфейса, сега индикира, че класическата визия ще изчезне през септември, а заедно с нея ще си отиде и прочутата синя разцветка.

Според Facebook това е следващата глава в историята на платформата и както подобава на такова драматично твърдение, промените са мащабни. Те застигнаха най-напред мобилната версия, като бета-тестове се провеждат още от миналия октомври. Редизайнът действително се налагаше, защото общата визия и навигация на сайта на Facebook не са се променяли от много време.

Причината за забавянето е, че Facebook все повече акцентира върху мобилната версия на социалната мрежа в опит да се конкурира с платформи като Twitter и Snapchat.

В резултат сайтът стана претрупан и бавен за крайните потребители, които, макар днес да са по-малко от половината трафик на Facebook, все още са важен сегмент за компанията.

Снимка: Facebook

Виж още: Apple плаща по 25 долара на всеки с умишлено забавен iPhone