Може да ви звучи невероятно, но е факт - YouTube може да изгуби позицията си на лидер при видео съдържанието.
Ново проучване на маркетинговата компания Quintly показва, че клиповете, публикувани във Facebook, се споделят с 1055 процента повече от тези в YouTube. Заключението си компанията прави на базата на анализа на 6.2 милиона поства от 167 000 профили в социалната мрежа за цялата 2016 г.
Промяната е очевидна - през 2015 г. YouTube беше значително по-голяма видео платформа от Facebook. Тогава американците прекарваха равностойността на 8062 години в YouTube срещу само 713 години във Facebook.
Стратегията на Facebook за налагане на собствено видео съдържание в рамките на мрежата означава още, че постовете от Vimeo практически изчезват. Едва 2 процента от профилите съдържат линкове към Vimeo. 53 процента от всички профили във Facebook пък съдържат видео съдържание в постовете си.
Пред най-голямата социална мрежа в света все още има едно важно предизвикателство - как да монетизира това предимство. Засега YouTube със сигурност печели повече от видео съдържание и ако иска да промени това, Марк Зукърбърг ще трябва да намери нова и по-привлекателна за рекламодателите стратегия.