Всеки от вас, който чете този материал, публикуван в интернет и недостъпен никъде другаде, е наясно с начина, по който онлайн пространството промени медийния бизнес. А сега нови данни от Министерството на труда на Съединените щати поставят конкретни цифри на тази промяна.

И те са доста изразителни.

Между 1990 г. и 2016 г. печатните медии са се свили с почти 60 процента, а от 458 000 души, заети в тях, днес във вестниците и списанията работят само 183 000 души. В същото време броят на работещите в интернет медиите е скочил от скромните 30 000 на цели 198 000 души. С други думи за по-малко от три десетилетия, вестникарският бизнес се е превърнал от медиен титан във вторична форма на комуникации и няма изгледи тази тенденция да се промени скоро, коментира Engadget.

Радиото също е засегнато от възхода на интернет, макар и в по-скромни мащаби. От 119 000 души през 1990 г. днес в този сектор работят 87 000 души, което е спад с 27 процента.

Интересно е, че индустрии като киното са се възползвали от популярността на интернет и в създаването на филмово и видео съдържание днес работят 239 000 души, което е увеличение с впечатляващите 162 процента спрямо 1990 г.

Виж още: Google се издъни на собствения си тест за оптимизация на интернет страници